PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Budowa East A4 Logistic Park może ruszyć jeszcze w tym roku

  • Autor: Propertynews.pl
  • 10 maj 2011 12:20

Budowa East A4 Logistic Park może ruszyć jeszcze w tym roku

Budowa kompleksu logistycznego East A4 w miejscowości Młyny koło Korczowej Doliny może rozpocząć się jeszcze w tym roku. Termin ten jest jednak uzależniony od tego czy inwestor otrzyma dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.

REKLAMA

- Na realizację tego projektu został złożony wniosek o dofinansowanie ze środków UE i czeka on od roku na rozpatrzenie. Do momentu otrzymania decyzji nie możemy zrobić żadnego ruchu w kierunku jego realizacji - mówi Andrzej Rosiński z firmy Brabant, prezes spółki odpowiedzialnej także za realizację centrum dystrybucji Korczowa Dolina.

- Jeśli otrzymamy dofinansowanie, budowa ruszy jeszcze w tym roku. W mniej optymistycznym scenariuszu rozpoczęcie inwestycji przewidujemy na wiosnę 2012 roku i start pierwszej hali magazynowej jesienią tego samego roku - dodaje.

W ramach przedsięwzięcia powstaną trzy hale magazynowo-produkcyjne o powierzchni najmu 55 tys. mkw.

Inwestycja zostanie zlokalizowana przy międzynarodowej trasie E40, w odległości około 0,5 km od przyszłego węzła komunikacyjnego autostrady A4 - „Węzeł Korczowa" i około 1,5 km od przejścia granicznego z Ukrainą w Korczowej.

W sąsiedztwie East A4 Logistic Park realizowane jest największe centrum dystrybucyjne na wschodniej ścianie Polski - Korczowa Dolina. Andrzej Rosiński liczy na synergię przedsięwzięć. - Zakładam, że ok. 20 proc. powierzchni East A4 zajmą przyszli najemcy Korczowej Doliny - mówi.

- Nieprzecenionym atutem parku logistycznego w tej lokalizacji jest fakt, że powstanie on w pobliżu ostatniego węzła komunikacyjnego planowanej autostrady w granicach Unii. Z naszych informacji wynika, że zachodnie firmy transportowe będą chciały realizować usługi właśnie do granicy Europy, a następnie towary te będą przejmować firmy z Rosji, Ukrainy czy Białorusi - przekonuje Rosiński.

Dlaczego tak się stanie? Ponieważ ci pierwsi nie chcą wyjeżdżać poza wschodnie granice UE, bo tam są gorsze drogi, jest niebezpiecznie, a w dodatku koszt pracy kierowców w tym regionie jest wyższy. Z kolei drudzy nie dysponują na tyle dobrym taborem samochodowym, żeby zapuszczać się w głąb UE.

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA