PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Czas budować markę Polski

  • Autor: magazyny.pl
  • 19 lis 2014 11:29

Czas budować markę Polski

Inwestycje takich firm jak Volkswagen czy Amazon to świetna reklama Polski. Tak duże inwestycje w ocenie Tomasza Olszewskiego z JLL pokazują innym inwestorom jedno - jeżeli inwestować, to tylko w Polsce. Dlaczego? O to zapytaliśmy dyrektora działu wynajmu powierzchni magazynowo-przemysłowych w Polsce i w regionie Europy Środkowowschodniej z JLL.

REKLAMA

Magazyny.pl: Wielkie inwestycje z ostatniego roku, czyli Volkswagen czy Amazon, pokazują, że wielkie światowe firmy chcą inwestować w Polsce. To pokazuje naszą siłę?

Tomasz Olszewski, Head of Industrial CEE, JLL: Siła gospodarki nie wynika z obecności tych największych firm, tylko z tej ogromnej masy inwestycji średnich i dużych. Te transakcje wyznaczają jednak kierunek i sprawiają, że o Polsce bardzo dużo się mówi.

A co się mówi, skoro wielkie światowe koncerny chcą u nas inwestować? Co je przyciąga?

W przypadku tych dwóch firm istnieją dwie fundamentalne różnice. Jeżeli chodzi o Volkswagena, to mamy do czynienia z firmą produkcyjną, a w przypadku Amazona z logistyką. W każdej z tych firm przeważyły inne motywacje.

To zacznijmy od Volkswagena, czyli firma produkcyjnej. Co ją przyciągnęło do Polski?

Po pierwsze to dostępność siły roboczej, ale nie tylko w kontekście jej ceny, ale przede wszystkim relacji ceny do jakości. Polska wcale nie jest najtańszym rynkiem pracy, tutaj prześcigają nas takie kraje jak Rumunia czy Bułgaria. Tam jest o wiele tańsza kadra, a poza tym wszystkie inne opłaty, czyli podatki czy składki na ubezpieczania społeczne są mniejsze. Polska ma jednak inny, bardzo ważny atut. Mamy najwyższą relację jakości pracy do jej ceny.

Mamy również w miarę elastyczny i przyjazny dla przedsiębiorcy kodeks pracy. Inwestorzy postrzegają to jako atut. To pokazuje, że rynek pracy jest jednym z głównych powodów dla których zachodni inwestorzy przenoszą do Polski swoją produkcję.

A co poza tym?

Kolejnym argumentem, który przemawia na naszą korzyść jest ogromna poprawa infrastruktury drogowej. Nareszcie w wiele miejsc można szybko i wygodnie dojechać. Co ważne, nowa infrastruktura tworzy również nowe lokalizacje, które jeszcze 10 lat temu były postrzegane jako miejsca, które do inwestowania się nie nadają. Dzięki temu, że mamy autostrady czy drogi ekspresowe, inwestować można na zupełnie nowych terenach.

Następnym argumentem przemawiającym za naszym krajem jest kwestia kosztów inwestycji. Polska oferuje naprawdę atrakcyjne ceny ziemi i ma konkurencyjny rynek jeśli chodzi o usługi budowlane. To sprawia, że koszt budowy fabryki jest o wiele mniejszy niż w innych krajach.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA