PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

E-commerce napędza zatrudnienie na rynku nieruchomości w Polsce

  • Autor: propertynews.pl
  • 29 sty 2018 17:04

E-commerce napędza zatrudnienie na rynku nieruchomości w Polsce

Dynamicznie rozwijający się sektor e-commerce oraz rosnąca rywalizacja w sektorze e-handlu, oznaczają także złote czasy dla magazynów. Właściciele firm, w walce o zadowolenie klienta, szukają sposobów na maksymalne skracanie czasu dostaw, a co za tym idzie, podnoszą swoją konkurencyjność inwestując w powierzchnie znajdujące się bliżej dużych aglomeracji. Ma to swoje odbicie także na rynku pracy.

REKLAMA

Rok 2017 był przełomowy na rynku nieruchomości. Powstało 391 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej, dzięki czemu w Polsce jest jej już 11,46 mln mkw. Ponieważ Polacy coraz chętniej robią zakupy przez Internet, galerie handlowe zaczęły poszerzać swój wachlarz usług również o ofertę rozrywkową i gastronomiczną. Największe sukcesy można było jednak zaobserwować na rynku magazynowym. W ubiegłym roku r. wybudowano ponad 2,1 mln mkw. magazynów, dzięki czemu mamy już 13,2 mln mkw. tychże powierzchni. Prężnie rozwijający się model e-commerce napędza klientów do wynajmowania nowych i większych powierzchni, które są usytuowane blisko największych aglomeracji, a to z kolei napędza zatrudnienie. Transformacje, które obserwujemy na wciąż dynamicznym rynku, już dziś tworzą wiele możliwości pracy dla specjalistów i managerów.

W ubiegłym roku już 54 proc. polskich internautów kupowało online, a same zakupy przez Internet ocenione zostały jako coraz bezpieczniejsze. Znacząco wpłynęło to na sposób postrzegania obiektów handlowych przez konsumentów. Aż 48 proc. Polaków wskazuje obecność obiektów rozrywkowych oraz obiektów gastronomicznych, jako najważniejsze elementy w wyborze preferowanego centrum handlowego. W odpowiedzi na te tendencje, centra zmieniają się z tradycyjnych galerii handlowych w tętniące życiem galerie społecznościowe. W 2018 roku, to już nie pozyskanie kluczowego najemcy, ale wygląd i oferta spędzania wolnego czasu będzie decydować o wskaźniku odwiedzalności galerii. Zmianom ulegają także umowy najmu, które w nowym roku będą dużo bardziej elastyczne dla najemców i będą zawierane na krótsze okresy.

- Strategiczne zarządzanie obiektem coraz częściej gra pierwszoplanową rolę, a to oznacza, że rośnie zapotrzebowanie na Asset Managerów. Poszukiwani są kandydaci otwarci biznesowo i z doświadczeniem w aktywnym leasingu. Firmy będą oczekiwały od nich wykreowania innowacyjnych rozwiązań dla istniejących i nowo tworzących się galerii – komentuje Angelika Iwanow, Senior Consultant w agencji rekrutacyjnej Devire. –Atrakcyjnymi kandydatami są osoby z doświadczeniem przy renegocjacjach oraz negocjacjach umów ze strategicznymi klientami – dodaje Iwanow.

Szykują się transfery

Dynamicznie rozwijający się sektor e-commerce oraz rosnąca rywalizacja w sektorze e-handlu, oznaczają także złote czasy dla magazynów. Właściciele firm, w walce o zadowolenie klienta, szukają sposobów na maksymalne skracanie czasu dostaw, a co za tym idzie, podnoszą swoją konkurencyjność inwestując w powierzchnie znajdujące się bliżej dużych aglomeracji. Ma to swoje odbicie także na rynku pracy.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNER SERWISU partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.