PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

E-commerce w magazynie bez tajemnic

E-commerce w magazynie bez tajemnic
Damian Kołata, Associate w Dziale Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych, Cushman & Wakefield
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 20 maj 2019 11:11

Ile powierzchni magazynowej w Polsce dedykowanej jest obsłudze handlu internetowego i jak rozkłada się ona w ujęciu regionalnym? Jakie branże najczęściej decydują się na wydzielenie magazynu dla e-commerce? Czego oczekują od deweloperów firmy działające w internetowym kanale sprzedaży? Firma Cushman & Wakefield przygotowała pierwsze w Polsce badanie poświęcone potrzebom najemców magazynowych z branży e-commerce.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 20 maj 2019 11:11


Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield przeprowadziła wśród deweloperów i największych operatorów logistycznych w Polsce pionierskie badanie, które posłużyło do przeprowadzenia analizy rynku i określenia najważniejszych trendów w segmencie najemców z branży e-commerce. 

- Łączna powierzchnia nowoczesnych magazynów w Polsce w 2000 roku liczona była jedynie w setkach tysięcy metrów kwadratowych, a handel elektroniczny dopiero raczkował, generując obroty na poziomie około kilkudziesięciu milionów zł. Nikt, poza nielicznymi, nie zastanawiał się, czy warto poświęcić więcej czasu i uwagi rozwojowi internetowego kanału sprzedaży, czy wydzielać dla niego dedykowane powierzchnie magazynowe i operacje logistyczne. Natomiast internauci, których jeszcze w 2000 roku było w Polsce niewielu, bo około 3 miliony, zamówienia internetowe składali z reguły drogą mailową, a przedsiębiorcy traktowali handel internetowy jako dodatek, który nie generował istotnego obrotu w strukturze dochodów przedsiębiorstwa - mówi Damian Kołata, Associate w Dziale Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych, Cushman & Wakefield.

Dziś w Polsce istnieje ponad 16 milionów metrów kwadratowych nowoczesnej powierzchni magazynowej, a kolejne dwa są w budowie. Polski rynek e-commerce rośnie o ponad 18 proc. rocznie i rozwija się najbardziej dynamicznie w Europie. Jego wartość przekracza już magiczną barierę 50 mld zł, a z zakupów internetowych w najróżniejszej formie korzysta już 28 milionów Polaków. - Zakupy można robić już nie tylko przez stronę internetową, ale i poprzez aplikację na smartfon, czy za pośrednictwem mediów społecznościowych. Każdego dnia powstaje w naszym kraju 21 sklepów internetowych, a ich całkowita liczba sięga już ponad 30 tysięcy, co stanowi wzrost o ponad 6% r/r. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy polski rynek sprzedaży internetowej urósł o 1,8 tys. nowych podmiotów. Skala zakupów przez Internet jest na tyle duża, że jedna z czołowych firm kurierskich, w najgorętszym dniu w roku obsługuje nawet milion paczek. Polska stała się międzynarodowym hubem logistycznym, w którym procesowane są zamówienia i zwroty dla największych europejskich platform i sklepów internetowych - mówi ekspert C&W.

- Jeśli dodamy to tego atrakcyjny kosztowo rynek pracy i – w porównaniu do średniej europejskiej – cały czas stosunkowo niewielki udział kanału internetowego w handlu detalicznym, nie ulega wątpliwości, że e-commerce w Polsce będzie nadal się rozwijał, co z pewnością będzie miało coraz większy wpływ na krajobraz magazynowy w naszym kraju, popyt na nowe magazyny i wymagania w stosunku do ich specyfikacji technicznych, wyposażenia oraz automatyzacji - podsumowuje Damian Kołata.

 

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • jackowiak78 2019-05-29 07:41:48
    E-commerce to teraz przeżywa swój złoty okres, patrząc na to ile był warty ten rynek kiedyś a teraz to różnica jest diametralna. Sam przeniosłem swoją sprzedaż do internetu, na początku ciężko z klientami, ale są narzędzia które mogą w tym pomóc. Mi pomogło narzędzie od bazo.io. Wiedziałem kto może być moim potencjalnych klientem i wychodziłem do niego z ofertą. Skuteczność widoczna.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.174.157
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.