PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Elewator Ewa z inwestorem

  • Autor: PAP
  • 27 sie 2015 17:48

Duńska firma Copenhagen Merchants Holding A/S, która wydzierżawiła największy w Polsce elewator Ewa, stojący w szczecińskim porcie, zmodernizuje go i zgodnie z podpisaną umową będzie przeładowywać w szczecinie ponad 350 tys. ton ładunków rocznie.

REKLAMA

Ta charakterystyczna budowla należąca do Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście pozwala na składowanie do 55 tys. ton zbóż.

Jak poinformowały w czwartek służby prasowe szczecińskiego portu, umowę w tej sprawie podpisali dzień wcześniej przedstawiciele właściciela elewatora - Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście oraz duńskiej firmy.

W kwietniu br. rada nadzorcza portu zatwierdziła wybór nowego dzierżawcy. Oferta duńskiej firmy zdaniem Zarządu była najkorzystniejsza spośród trzech, jakie wpłynęły w odpowiedzi na ogłoszenie w sprawie dzierżawy elewatora.

Umowę zawarto na 30 lat. Zgodnie z jej zapisami "elewator zostanie zmodernizowany do potrzeb technologicznych w zakresie przeładunku i składowania zbóż, pasz i innych masowych produktów pochodzenia roślinnego, ze szczególnym uwzględnieniem transportu morskiego w łańcuchu dostaw. Dzierżawca zobowiązany jest do prowadzenia działalności przeładunkowo-składowej tych towarów. Wielkość rocznego przeładunku ma przekroczyć 350 tys. ton rocznie" - napisano w przesłanym PAP komunikacie.

Infrastruktura istniejąca w okolicach elewatora umożliwia przeładunek z wykorzystaniem wszystkich dostępnych środków transportu, tj. statku, kolei i samochodów. Przylegające doń nabrzeże Zbożowe przeszło gruntowną modernizację, zaś od podstaw wybudowano nowe nabrzeże Niemieckie.

Zarząd portu szacuje, że po uruchomieniu elewatora Ewa przeładunki w porcie w Szczecinie wzrosną o ok. 350-375 tys. ton rocznie. W kolejnych latach przyrosty te powinny być jeszcze większe. Kluczowe znaczenie dla realizacji tych planów ma pogłębienie toru wodnego Szczecin-Świnoujście do 12,5 m.

Realizacja tego projektu pozwoliłaby na wpływanie do szczecińskiego portu jednostkom o niemal dwa razy większym tonażu niż dotychczas.

Copenhagen Merchants to firma handlowa, działająca od trzech dekad na rynku usług brokerskich związanych z handlem zbożem, paszami i biomasą. Współpracuje z firmami świadczącymi usługi shippingowe, spedycyjne, dokerskie, składowania, celne i laboratoryjne.

Elewator Ewa wybudowano na początku XX w. To jeden z bardziej charakterystycznych budynków w mieście. Imponujący wymiarami jest dobrze widoczny z wielu miejsc w centrum. Jego kubatura to 73 tys. metrów sześciennych; ma 170 komór o różnej wielkości do przechowywania zboża.

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA jest spółką akcyjną z większościowym udziałem skarbu państwa. Zarządza dwoma portami - w Szczecinie i Świnoujściu. W porcie w Świnoujściu znajduje się przede wszystkim terminal dla suchych ładunków masowych oraz terminal promowy obsługujący połączenia ze Skandynawią. Port w Szczecinie obsługuje zarówno ładunki drobnicowe - w tym kontenery, wyroby hutnicze i ładunki wielkogabarytowe, jak również ładunki masowe - suche i płynne. Oba porty oferują także usługi przeładunkowo-składowe towarów rolno-spożywczych. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA