PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Emperia nie wyklucza wynajęcia powierzchni magazynowej

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • 15 lis 2012 21:28

Emperia Holding do końca roku chce podjąć decyzję co do formy własnej dystrybucji. Nie wyklucza wynajęcia 1-2 magazynów. Spółka szacuje, że własna logistyka ma szanse ruszyć od początku lipca 2013 roku. Do tego czasu chce wynegocjować u swoich dostawców obniżki cen.

REKLAMA

- Potrzebujemy jeszcze kilku tygodni, by podjąć decyzję, myślę, że nastąpi to do końca roku. Rozważamy każdą opcję - mówi Artur Kawa, przes spólki.

- Operatorzy logistyczni zgłaszają się do nas, chcą się podjąć zadania dostarczania produktów do naszych sklepów. Jest też duża podaż obiektów magazynowych, wiele z nich jest pustych. Jeżeli otrzymamy magazyn we władanie, jesteśmy w stanie w ciągu 3-4 miesięcy wyposażyć go w regały - dodaje.

- W sytuacji wynajęcia magazynów, inwestycje w ten segment naszej działalności wyniosą kilka milionów złotych. Natomiast budowa magazynu jest najmniej prawdopodobnym scenariuszem - mówi Artur Kawa.

Kolejna decyzja będzie dotyczyć parku samochodowego - firma rozważa wynajem lub kupno ciężarówek.

Jak mówi prezes Emperii, Stokrotka ma być siecią ogólnopolską. System logistyczny będzie przygotowywany tylko pod potrzeby Stokrotki, spółka nie myśli o wychodzeniu z ofertą dystrybucyjną na zewnątrz.

Zdaniem Artura Kawy, realnym terminem, kiedy może ruszyć własna dystrybucja, jest 1 lipca 2013 roku. Do połowy przyszłego roku dystrybucja będzie odbywać się jeszcze w ramach umowy z Eurocash, którą potem Emperia może przedłużyć. - Nie wykluczamy dalszej współpracy z Eurocash, to będzie zależało od warunków handlowych - mówi prezes Kawa.

Elementem zmian w systemie dystrybucji jest renegocjacja umów z dostawcami. - Jeżeli chcemy wziąć na siebie koszty logistyki, które wyniosą kilka procent, to musimy te kilka procent uzyskać u dostawców - tłumaczy prezes Kawa. - W ubiegłym tygodniu spotkaliśmy się z naszymi najważniejszymi dostawcami, z którymi rozmawialiśmy na temat bieżących warunków handlowych i tego, jak nasza współpraca będzie wyglądała w przyszłości - dodaje.

Jego zdaniem efekty renegocjacji umów będą widoczne dopiero wtedy, kiedy ruszy własna dystrybucja, czyli od około początku lipca przyszłego roku.

Emperia zleciła firmie doradczej analizę asortymentu Stokrotki. - Prawdopodobnie w ciągu najbliższych tygodni będziemy wiedzieli, w którą stronę będzie ewoluował asortyment, czy np. ilość asortymentu jest dobra, a potrzebny jest tylko inny dobór - mówi Artur Kawa.

Ponadto, spółka oferuje na sprzedaż 95 nieruchomości - głównie sklepów, ale także działek i magazynów. Wartość księgowa nieruchomości wynosi 386 mln zł. Zdaniem Artura Kawy, jest ona zbliżona do wartości rynkowej. Obecnie rynek nieruchomości jest rynkiem kupującego, jest dużo ofert, zarówno w Polsce jak i w Europie. Inwestorzy nie spieszą się z decyzjami. Myślimy, że proces sprzedaży będzie rozciągał się w czasie, ale nie mamy presji, by sprzedać nieruchomości. Będziemy je sprzedawać, jak otrzymamy dobre oferty - mówi Artur Kawa.

Spółka spodziewa się, że efekty obecnych działań będą widoczne w wynikach grupy najwcześniej w drugiej połowie 2013 roku. - Efekty naszej pracy powinni też zauważyć konsumenci w swoim koszyku zakupowym - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • gurak 2012-11-29 11:41:08
    Powierzchnia ma najniższe ceny od dawna. Zobaczcie jak liczą się za metr - hale.jartom.com/nieruchomosci/Hala-produkcyjna-z-biurem-Goleniow-2105ahi2w,61,hale,hp,w,16,,, Pytanie jak długo takie okazje jeszcze przetrwają w ofertach...

REKLAMA

PARTNER SERWISU partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.