PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Internet zarobi na świętach

Internet zarobi na świętach
Fot. shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 12 gru 2018 16:34

Aż 44 proc. budżetu przeznaczonego na prezenty zostawimy w e-commerce wynika z badania firmy doradczej Deloitte. W tym roku na prezenty planujemy przeznaczyć około 532 zł, z czego 236 zł (55 euro) wydamy w Internecie.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 12 gru 2018 16:34

Po inspiracje do sieci

Pomysłów na prezenty szuka w Internecie aż połowa badanych. Po Włoszech jest to trzeci najwyższy wynik w ankietowanych krajach. W sklepach stacjonarnych inspiracji szuka nieco ponad 37 proc. klientów, jest to trzeci od końca wynik przed Brytyjczykami i Austriakami. Szukamy w nich zazwyczaj pomysłów na prezenty w kategorii żywność i napoje (48,4 proc.). Z kolei z Internetu najchętniej korzystamy poszukując pomysłów na prezenty do domu (63,2 proc.) i mobilną elektronikę (59,9 proc.), m.in. urządzenia pomagające mierzyć naszą aktywność (activity tracker) czy zegarki (smartwatch). Nieco ponad jedna czwarta w kwestii zakupu prezentu pyta o opinię rodzinę i znajomych. – Polacy nie są praktyczni w kwestii kupowania prezentów. Tylko nieco ponad jedna czwarta z nas kupuje takie podarunki, o które została poproszona. Dla porównania – robi tak prawie połowa mieszkańców Austrii. To, co natomiast najbardziej zaskakuje, to wysoka pozycja wśród źródeł inspiracji internetowych forów oraz blogów. Pomysłów na podarunki szuka za ich pośrednictwem aż 24 proc. zapytanych Polaków. To najwyższy wynik w Europie – mówi Radosław Pidzik, Starszy Menedżer w zespole strategii cyfrowych i transformacji Deloitte. Wybór Amazona jako pierwszego źródła inspiracji pokrywa się z mapą lokalizacji jego sklepów. Najczęściej pomysłów szukają tu mieszkańcy Niemiec, Austrii, Włoch, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Podobnie jak reszta Europejczyków szukając prezentów najczęściej korzystamy z wyszukiwarek (55,3 proc.). Na drugim miejscu (49 proc.) są strony poszczególnych marek lub producentów, a na trzecim (43,7 proc.) strony z kuponami.

Jesteśmy drugim za Portugalią krajem, który inspirację znajduje także w social mediach (25,8). Wykorzystujemy je już nie tylko jako formę kontaktu z innymi, ale też przeglądamy za ich pośrednictwem produkty, które planujemy kupić bliskim (60,5 proc.) i sprawdzamy ich ceny (58,8 proc.).

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.242.25.198
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.