PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Inwestycja w przyszłość

  • Autor: propertynews.pl
  • 16 cze 2015 09:54

Inwestycja w przyszłość Panattoni Park Rzeszów

Boom na rynku magazynowym w Polsce trwa. Deweloperzy w poszukiwaniu atrakcyjnych lokalizacji pod swoje projekty coraz chętniej zerkają ku lotniskom, które nie zamierzają przegapić swojej szansy.

REKLAMA

Samolotowe cargo skupione jest obecnie wokół największego krajowego lotniska - Portu im. Fryderyka Chopina na warszawskim Okęciu. Dziś to jeden z ważniejszych ośrodków magazynowych w centralnej Polsce, głównie dla firm logistycznych. Na horyzoncie pojawia się jednak konkurencja.

Przepis na sukces

Drugie lotnisko w kraju pod względem ilości przewożonych towarów - Katowice-Pyrzowice ma ambitne plany stworzenia logistycznej alternatywy dla stołecznego portu. - W tym roku zakończymy największy w historii lotniska projekt inwestycyjny. Wybudowaliśmy praktycznie nowy port, dzięki czemu będziemy mogli obsługiwać samoloty przewożące cargo z całego świata. To pierwszy etap szerszego planu wzmocnienia pozycji Pyrzowic, jeśli chodzi o transport towarów – tłumaczy Artur Tomasik, prezes Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego, które zarządza lotniskiem.

Takie plany jeszcze kilka lat temu wydawałyby się mrzonką. Głównie dlatego, że transport towarów drogą lotniczą w Polsce utrzymuje się na niskim poziomie. - To zaledwie 1 proc. całego ruchu w Europie. Nasz kraj obsługiwany jest głównie z niemieckich portów lotniczych, które stanowią główną konkurencją dla naszych regionalnych lotnisk – komentuje Renata Osiecka, dyrektor zarządzający Axi Immo w Polsce.

Na wysyp inwestycji magazynowych przy lotniskach jeszcze musimy poczekać. Rynek w dużym stopniu zaspokajają terminale cargo. - Ze względu na niewielki wolumen przewożonych towarów lotniska nie potrzebują wielkich magazynów. Co więcej, porty bardzo często posiadają już powierzchnie do wynajęcia, które w zupełności wystarczają spedytorom – tłumaczy Jan Barbasiewicz, Associate Director, Dział Powierzchni Logistycznych i Przemysłowych, Colliers International.

Barbasiewicz potencjał lotnisk dostrzega w innym miejscu. - Głównym magnesem dla magazynów przy lotniskach jest lokalizacja umożliwiająca bardzo dobre skomunikowanie z centrami miast. Ponadto, są one atrakcyjne z punktu widzenia zachodnich firm, których właściciele podróżują samolotami – komentuje.

Szansę robienia biznesu na powierzchniach magazynowych przy lotniskach dostrzegli już deweloperzy. - To gwarancja dobrej komunikacji, dostępu do klientów, a inwestorom daje przekonanie doskonałej lokalizacji. Deweloperzy jednak nie czerpią z tego tytułu dodatkowych korzyści w postacie większego czynszu – zaznacza Maciej Madejak, Head of Business Development Poland w Goodman.

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA