PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Inwestycja w przyszłość

  • Autor: propertynews.pl
  • 16 cze 2015 09:54

Inwestycja w przyszłość Panattoni Park Rzeszów

Boom na rynku magazynowym w Polsce trwa. Deweloperzy w poszukiwaniu atrakcyjnych lokalizacji pod swoje projekty coraz chętniej zerkają ku lotniskom, które nie zamierzają przegapić swojej szansy.

REKLAMA

Samolotowe cargo skupione jest obecnie wokół największego krajowego lotniska - Portu im. Fryderyka Chopina na warszawskim Okęciu. Dziś to jeden z ważniejszych ośrodków magazynowych w centralnej Polsce, głównie dla firm logistycznych. Na horyzoncie pojawia się jednak konkurencja.

Przepis na sukces

Drugie lotnisko w kraju pod względem ilości przewożonych towarów - Katowice-Pyrzowice ma ambitne plany stworzenia logistycznej alternatywy dla stołecznego portu. - W tym roku zakończymy największy w historii lotniska projekt inwestycyjny. Wybudowaliśmy praktycznie nowy port, dzięki czemu będziemy mogli obsługiwać samoloty przewożące cargo z całego świata. To pierwszy etap szerszego planu wzmocnienia pozycji Pyrzowic, jeśli chodzi o transport towarów – tłumaczy Artur Tomasik, prezes Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego, które zarządza lotniskiem.

Takie plany jeszcze kilka lat temu wydawałyby się mrzonką. Głównie dlatego, że transport towarów drogą lotniczą w Polsce utrzymuje się na niskim poziomie. - To zaledwie 1 proc. całego ruchu w Europie. Nasz kraj obsługiwany jest głównie z niemieckich portów lotniczych, które stanowią główną konkurencją dla naszych regionalnych lotnisk – komentuje Renata Osiecka, dyrektor zarządzający Axi Immo w Polsce.

Na wysyp inwestycji magazynowych przy lotniskach jeszcze musimy poczekać. Rynek w dużym stopniu zaspokajają terminale cargo. - Ze względu na niewielki wolumen przewożonych towarów lotniska nie potrzebują wielkich magazynów. Co więcej, porty bardzo często posiadają już powierzchnie do wynajęcia, które w zupełności wystarczają spedytorom – tłumaczy Jan Barbasiewicz, Associate Director, Dział Powierzchni Logistycznych i Przemysłowych, Colliers International.

Barbasiewicz potencjał lotnisk dostrzega w innym miejscu. - Głównym magnesem dla magazynów przy lotniskach jest lokalizacja umożliwiająca bardzo dobre skomunikowanie z centrami miast. Ponadto, są one atrakcyjne z punktu widzenia zachodnich firm, których właściciele podróżują samolotami – komentuje.

Szansę robienia biznesu na powierzchniach magazynowych przy lotniskach dostrzegli już deweloperzy. - To gwarancja dobrej komunikacji, dostępu do klientów, a inwestorom daje przekonanie doskonałej lokalizacji. Deweloperzy jednak nie czerpią z tego tytułu dodatkowych korzyści w postacie większego czynszu – zaznacza Maciej Madejak, Head of Business Development Poland w Goodman.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - BNP Paribas Real Estate Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA