PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak kurierzy radzą sobie z obsługą e-commerce?

  • Autor: Propertynews.pl
  • 09 mar 2016 17:41

Jak kurierzy radzą sobie z obsługą e-commerce? Fot. Fotolia

Sklepy internetowe oferują swoim klientom różne formy dostawy przesyłki. Są one uwarunkowane nie tylko indywidualnymi preferencjami kupującego ale również wielkością paczki. Rynkowa oferta usług dostawy obejmuje m.in. paczkomaty, serwis kurierski czy doręczenie za pomocą operatora logistycznego.

REKLAMA

Dwie pierwsze opcje łączy niewielki rozmiar oraz ustalona, maksymalna waga przesyłek (do 25 kg w paczkomacie, do 30-32 kg w serwisie kurierskim), a odróżnia miejsce realizacji usługi. Klienci, którzy chcą samodzielnie zdecydować o miejscu i czasie odbioru przesyłki wybiorą paczkomaty, ponieważ są dostępne przez całą dobę. Konsumenci którym zależy na bezpośrednim dostarczeniu przesyłki, zamówią natomiast serwis kurierski. W przypadku zakupu towarów o dużej rozpiętości gabarytowej, w tym niespaletyzowanych, wykraczających poza możliwości paczkomatów i kurierów, warto skorzystać z usług doświadczonego operatora logistycznego.

Dynamiczny rozwój rynku e-commerce, powoduje że klienci coraz chętniej kupują przez Internet nie tylko drobne produkty, ale również meble ogrodowe, armaturę, czy sprzęt sportowy typu rowery lub wyposażenie siłowni. W porównaniu do paczek o standardowych rozmiarach, profesjonalny transport tak nietypowych przesyłek, niesie ze sobą określone wyzwania logistyczne. Rozpoczynając obsługę dostaw produktów o dużej rozpiętości gabarytowej Rohlig Suus Logistics przeprowadził specjalne szkolenia swojej sieci dystrybucyjnej w zakresie nowych zasad i procedur dostawy, zapewnił odpowiednie wyposażenie oraz podwójną obsadę kierowców przy szczególnie trudnych transportach.

Zdaniem Teresy Bukalskiej, Project Managera w Rohlig Suus Logistics - nie bez znaczenia pozostają też nowoczesne rozwiązania systemowe, zapewniające pełną informację na temat rodzaju i dokładnych wymiarów przesyłki. Dostarczone dane pozwalają szczegółowo zaplanować transport oraz ewentualne zapotrzebowanie na podwójną obsadę kierowców lub inne usługi dodatkowe.

- Wraz z rozwojem rynku e-commerce, konsumenci coraz częściej oczekują od sklepów internetowych usług dodatkowych, obejmujących wniesienie zakupionego towaru, jego rozpakowanie, czy dostawę w godzinach niestandardowych. W odpowiedzi na wciąż rosnące potrzeby klientów, Rohlig Suus Logistics rozszerzył swoje usługi o tzw. ,,white gloves’’ – czyli pakowanie przesyłek ze szczególną starannością. Operator zapewnia również usługę awizacji, dzięki której klient otrzymuje mailowo i telefonicznie powiadomienie o nadchodzącej przesyłce, tuż po jej załadowaniu na samochód dystrybucyjny. Zamawiający może także uzgodnić z kierowcą dogodną godzinę odbioru towaru, podczas telefonicznego ustalania terminu dostawy - mówi Bukalska.

Jak podkreśla Teresa Bukalska, klienci e-sklepów stawiają na szybką i wygodną dostawę, która nie wymaga od nich opuszczania miejsca zamieszkania, ani samodzielnego wniesienia ciężkiego sprzętu.

- Takie potrzeby pojawią się coraz częściej i kreują usługi dodatkowe. Są również drogowskazem dla e-sklepów i operatorów logistycznych, uważnie obserwujących rynek, pod kątem wdrażania nowych pomysłów - dodaje przedstawicielka Rohlig Suus Logistics

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA