PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak zarządzać dostawami w branży logistycznej?

  • www.portalspozywczy.pl
  • 06 mar 2014 11:57

Jak zarządzać dostawami w branży logistycznej?

- Wszystkie kluczowe produkty do przyrządzenia pizzy oraz opakowania oferujemy franczyzobiorcom w ramach zakupów centralnych. Współpracujemy z jednym, wiodącym dostawcą - firmą Eurocash, ale mamy także dostawcę wspomagającego - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Magdalena Piróg, wiceprezes Da Grasso.

REKLAMA

- Jak ocenia Pani oferty firm spożywczych dedykowanych branży HoReCa? Czy ich jakość i różnorodność zaspokaja potrzeby takiej sieci jak Da Grasso?

Mamy bardzo dobre doświadczenia związane z dostawami, choć wiele z nich wypracowaliśmy metodą prób i błędów.

Przez rozpoczęciem jakichkolwiek rozmów biznesowych, zawsze bardzo dokładnie badamy rynek. Zanim zaczniemy współpracę z danym dostawcą musimy określić potrzeby franczyzobiorców, które związane są z terminem przydatności do spożycia czy opakowaniem produktu. Staramy się także sami przeprowadzać testy i badać np. jak produkty zachowują się podczas obróbki termicznej. Wybieramy producenta, z którym najbardziej smakowo i jakościowo jest nam "po drodze". Wszystkie inne kwestie, takie jak opakowania czy sposób realizacji dostaw, ustalamy z nim indywidualnie. Ceny nie są więc jedynym kryterium wyboru.

Obecnie jesteśmy bardzo zadowoleni ze wszystkich dostawców, z którymi współpracujemy. Proces budowy systemu zakupów centralnych trwał w Da Grasso prawie trzy lata. Była to bardzo ciężka praca, ale opłaciła się.

- Z jakimi problemami z dostawcami Da Grasso spotyka się najczęściej?

Największym problemem jest niestety utrzymywanie stałej jakości produktu w trakcie trwania umowy. Problem dotyczy głównie produktów mięsnych i wędliniarskich. Nie zawsze jednak zależy to od producenta. Czasem to po prostu wina surowca.

- Czy na rynku dostawców panuje duża konkurencja? Czy często zdarzają się próby przekupstwa (np. producenci napojów licytują się w sprawie ilości gratisów)?

W przypadku dostaw napojów nie ma zbyt dużej możliwości wyboru - na rynku działają jedynie dwa koncerny, które są w stanie zaoferować kompleksowe dostawy.

W branży HoReCa informacje rozchodzą się szybko i mało rzeczy można ukryć. Nie jest więc tajemnicą, że Da Grasso współpracuje z PepsiCo i można łatwo policzyć ile ten kontrakt trwa. Nie jesteśmy jednak zamknięci na zmiany, w związku z tym, za każdym razem kiedy kończy się czas trwania umowy, podejmujemy rozmowy z konkurencją, wybierając najkorzystniejszą ofertę.

- Wydaje się, że tak dużej sieci, jak Da Grasso łatwiej pozyskiwać dostawców, ponieważ we współpracy z nią widzą efekt skali, więc można wynegocjować atrakcyjniejsze ceny?

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA