PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Jak znaleźć złoty środek w logistyce ostatniej mili?

Jak znaleźć złoty środek w logistyce ostatniej mili?
Fot. shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 12 mar 2019 15:49

63 proc. konsumentów woli robić zakupy spożywcze online, bo tradycyjne sklepy są zatłoczone jak transport publiczny w godzinach szczytu -  Capgemini. Dla dostawców największym wyzwaniem jest tak zwana ostatnia mila – czyli procesy związane z dostarczeniem zakupów ze sklepu czy magazynu do rąk klienta. Jest o co walczyć - niemal trzy czwarte konsumentów deklaruje większą lojalność i zwiększenie wydatków na zakupy u tych, którzy dostarczą najlepszego doświadczenia na tym odcinku. Detaliści prześcigają się więc w pomysłach na dotarcie wprost w ręce konsumentów. Eksperymentują z dostarczaniem zakupów do bagażników samochodów, dronami, autonomicznymi pojazdami czy za pomocą sąsiadów. Tymczasem obsługa ostatniej mili jest najbardziej kosztownym elementem łańcucha dostaw – to aż 41 proc. kosztów. Jak znaleźć złoty środek?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 12 mar 2019 15:49

Według danych Nielsen, globalny handel dobrami FMCG rośnie cztery razy szybciej niż sprzedaż offline, w tempie 18 proc. w skali roku. Szacuje się, że do 2022 roku wolumen sprzedaży osiągnie 400 miliardów dolarów. Udział dóbr FMCG w handlu internetowym jest najwyższy w Wielkiej Brytanii (6,3 proc.) i we Francji (6,1 proc.). W Polsce to 1 proc., ale wzrost ekonomiczny, dobre perspektywy na rynku pracy i wyższe dochody stwarzają korzystne warunki dla zdrowej konsumpcji. Udział handlu FMCG w ogóle transakcji online do 2022 roku może więc wzrosnąć do 1,9 proc. (637 milionów dolarów). Chcąc sprostać wymaganiom klientów, supermarkety w Polsce będą więc musiały dobrze przyjrzeć się swojej polityce rozwoju handlu internetowego.

Klienci chcą szybko i tanio

Capgemini w swoim ostatnim raporcie The Last-Mile Delivery Challenge (Wyzwanie ostatniej mili) przebadało blisko 2900 konsumentów z pięciu krajów i dotarło do 500 managerów łańcucha dostaw dużych firm detalicznych w dziewięciu krajach, koncentrując się na segmencie spożywczym. Okazało się, że klienci nie są zadowoleni z usług związanych z tzw. ostatnią milą, czyli dostarczaniem towarów zamówionych online. 59 proc. konsumentów wskazuje na zbyt wysoką cenę za dostawę, 47% nie jest zadowolona z braku dostawy tego samego dnia. 55 proc. deklaruje, że dwugodzinna dostawa zaowocowałaby wzrostem ich lojalności dla marki, ale tylko 19 proc. dostawców ma ją w swojej ofercie. 45 proc. wskazuje, że zakupy wielokrotnie docierają spóźnione.

W Polsce na darmową dostawę można liczyć przy określonej wartości zakupów – np. w Carrefour jest to minimum 180 zł. Przy małej wartości zakupów i krótkim czasie dostawy (do 4 godzin), możemy zapłacić nawet 25-30 zł. Standardowy czas dostawy to następny dzień, ale powstają już serwisy oferujące dostawę nawet w godzinę o momentu złożenia zamówienia, jak Szopi.pl, czy dwie godziny – Carrefour w usłudze SąSiatki. Zdecydowana większość dostaw to dostawy tradycyjnymi środkami i do domu.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.85.143.239
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.