PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Kiedy zawieje wiatr od lądu? – relacja z sesji magazynowej Property Forum Trójmiasto 2015

  • Autor: Cezary Szczepański
  • 27 lis 2015 17:20

Kiedy zawieje wiatr od lądu? – relacja z sesji magazynowej Property Forum Trójmiasto 2015 Uczestnicy sesji magazynowej, Property Forum Trójmiasto 2015

Trójmiasto to, według najnowszych raportów, czwarty najszybciej rozwijający się rynek magazynowy w Polsce. By utrzymać tempo rozwoju, potrzebni są nowi inwestorzy. Zdaniem uczestników sesji na Property Forum Trójmiasto 2015, konieczna jest rewolucja w myśleniu o Pomorzu jako destynacji magazynowej.

REKLAMA

Choć Trójmiasto nie jest głównym rynkiem na polskiej mapie magazynów, jego potencjał wciąż rośnie. - Trójmiasto przekroczyło barierę 300 tys. mkw. i stało się w ten sposób rynkiem rozwiniętym. Co roku oddawanych jest co najmniej kilkanaście tys. mkw. - wprowadził w dyskusję moderator, Mateusz Iłowiecki, starszy konsultant, JLL.

Jak zaznaczył przedstawiciel JLL, głównym i wyjątkowym atutem lokalizacji jest dostęp do portów morskich.

Porty są, terenów inwestycyjnych brak

Już dziś widać duży potencjał, jaki niosą ze sobą porty. - Większość naszych terenów inwestycyjnych zostało wydzierżawionych. Zostało nam około 100 ha, ale są one podzielone na działki o różnej wielkości – komentowała Dorota Raben, prezes zarządu, dyrektor naczelna Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

Jak dodała Raben, by rozwinąć potencjał portu, podjęto się projektu tzw. portu zewnętrznego, gdzie zalądowiona zostanie część morza.

Port Gdańsk jest uniwersalny – może obsłużyć dowolny typ ładunku. Zupełnie inny charakter ma DCT Gdańsk. - Jesteśmy wyspecjalizowani w przeładunku kontenerów. Nie mamy planów wchodzić w inne gałęzie działalności – póki zarabia się na tym, co się umie, trzeba się tego uczyć i dalej rozwijać – powiedział Marcin Kamola, Business Development Manager, DCT Gdańsk.

Konkurencją dla Gdańska jest Port Gdynia. - Staramy się gwarantować jak największy zakres przeładunków. Nasza strategia zakłada różnicowanie ryzyka i rozszerzanie działalności na różne obszary – zauważył Walery Tankiewicz, wiceprezes zarządu, dyrektor ds. Infrastruktury i Zarządzania Majątkiem Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Cel: więcej miejsca

Choć porty starają się walczyć o zwiększenie przewozów, z punktu widzenia inwestorów problematyczny staje się dostęp do gruntów inwestycyjnych w ich okolicach.

- W okolicy portu w Gdyni gruntów nie ma. Te nieliczne są poza możliwościami miasta czy portu. Problematyczne jest tu otoczenie miasta, które ogranicza rozwój - komentuje Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. Gospodarki Urzędu Miasta Gdynia.

Miasto widzi jednak problem i podejmuje różne działania. Chodzi m. in. o projekt doliny logistycznej, czyli przystosowania pod zabudowę terenów, które położone są w niewielkiej odległości od portu. W tym momencie miasto przygotowuje bazę nieruchomości. - Póki co patrzymy na potencjały działek, a nie strukturę ich własności. To trudny projekt, bo brak przepisów, które pozwolą nam go sfinalizować – dodaje Gruszecka-Spychała.

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA