PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Kontener musi mieć powód, żeby zatrzymać się w centrum logistycznym - komentuje Walery Tankiewicz, Port Gdynia

  • Autor: Propertynews.pl
  • 07 mar 2012 12:54

Na przestrzeni ostatniej dekady liczba przeładunków kontenerowych w polskich portach wzrosła sześciokrotnie. Z tej perspektywy potencjał dla sektora nieruchomości logistyczno-magazynowych w Polsce Północnej jest rewelacyjny. Walery Tankiewicz, wiceprezes zarządu Portu Gdynia zwraca jednak uwagę, że kontener musi mieć powód, żeby zatrzymać się w porcie, jego pobliżu czy też aglomeracji trójmiejskiej.

REKLAMA

- Na dzisiaj jedynie 1 do 3 proc. kontenerów podlega operacjom na miejscu, a reszta trafia bezpośrednio do centrum i na południe Polski, tam gdzie jest przemysł i klienci - mówi Walery Tankiewicz.

 

Wiceprezes Portu Gdynia dodaje, że praktycznie w żadnym z polskich portów nie istnieje przemysł portowy, który wykorzystywałby na miejscu materiały, surowce czy prefabrykaty sprowadzane morzem.

Jego zdaniem kwestią kluczową jest znalezienie inwestorów, dla których zlokalizowanie biznesu w porcie stanowiłoby oszczędność i podnosiłoby ich konkurencyjność. - Tutaj właśnie należy upatrywać największej szansy rozwoju, w tym wzrostu zapotrzebowania na powierzchnie magazynowe - powiedział podczas konferencji Property Forum - Polska Północna Walery Tankiewicz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - BNP Paribas Real Estate Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA