PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Lidl z 11 centrami logistycznymi

Lidl z 11 centrami logistycznymi
mat.pras.
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Dodano: 10 wrz 2019 10:04

W ciągu roku sieć Lidl wybudowała dwa magazyny. Obecnie spółka kończy budowę trzeciego obiektu zlokalizowanego w Stargardzie. Centrum będzie obsługiwało 47 sklepów.

Lidl Polska wydał swój pierwszy raport zrównoważonego rozwoju. Podsumowuje w nim działalność firmy w dwóch ostatnich latach obrotowych: od 1 marca 2017 r. do 28 lutego 2019 r.

W tym okresie Lidl uruchomił nowy magazyn w Gródkowie (w gminie Psary), a 1 marca 2019 r. magazyn w Kałuszynie koło Mińska Mazowieckiego. W 2019 r. firma kończy również budowę 11. centrum logistycznego, które będzie zlokalizowane w Stargardzie.

Magazyn w Stargardzie będzie obsługiwał 47 sklepów, magazyn w Pruszczu Gdańskim obsługuje 72 placówki, magazyn w Bydgoszczy 54, magazyn w Wyszkowie 58, magazyn w Mińsku 49, magazyn w Strykowie 61, obiekt w Jankowicach 54, magazyn w Legnicy 83, obiekt w Gliwicach 66, magazyn w Będzinie 63 a obiekt w Tarnowie 66.

Budując nowe centra dystrybucyjne Lidl stosuje m.in. instalacje chłodnicze napełniane wyłącznie naturalnym czynnikiem chłodniczym, odzysk ciepła z instalacji chłodniczej, oświetlenie LED, przeszklenia zwiększające udział światła naturalnego, rekuperację wraz z układem sterowania wentylacją na podstawie stężenia CO2, BMS – inteligentne sterowanie budynkiem, instalację płaszczyznową efektywnie wykorzystującą ciepło odpadowe z chłodnictwa, niskoemisyjne kotły kondensacyjne oraz instalację fotowoltaiczną.

- Przy budowie naszych sklepów i centrów dystrybucyjnych kładziemy duży nacisk na wybór rozwiązań przyjaznych dla środowiska. Stosujemy energooszczędne ogrzewanie i chłodzenie naszych obiektów – instalujemy gruntowe pompy ciepła i system fotowoltaiczny. Dzięki zastosowaniu takich rozwiązań każdy sklep w ciągu kilku lat ogranicza emisję dwutlenku węgla o kilka tysięcy ton. Szanujemy wodę, dlatego w coraz większej liczbie obiektów wykorzystujemy deszczówkę w toaletach i do podlewania zieleni. Doceniamy wartość naturalnego oświetlenia – wykonujemy szklane fasady w naszych sklepach. Oszczędzamy energię elektryczną – montujemy tylko świetlówki LED, które zużywają o 40% mniej energii niż tradycyjne. Odzyskujemy ciepło z urządzeń w sklepie, np. z lodówek i regałów chłodniczych, a następnie wykorzystujemy je do podgrzania wody i ogrzewania budynku. W naszych chłodniach i mroźniach korzystamy tylko z naturalnych czynników chłodniczych. W wybranych lokalizacjach stawiamy również stacje rowerowe i gniazda do darmowego ładowania samochodów elektrycznych energią z paneli słonecznych. Niektóre nasze sklepy posiadają certyfikat BREEAM, a najnowsze centra dystrybucyjne spełniają wymogi międzynarodowej certyfikacji ekologicznej LEED Gold. Zwracamy również uwagę na ergonomiczne i nowoczesne biura oraz komfortową przestrzeń socjalną w sklepach - mówi Andrzej Porębski, Członek Zarządu Lidl Polska.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.176.189
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.