PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Logistyka DIY w Polsce, Czechach i na Słowacji

  • www.portalspozywczy.pl
  • 10 gru 2013 15:46

Polska, Czechy i Słowacja to kraje sąsiedzkie o dużych podobieństwach historycznych, kulturowych oraz gospodarczych. Są one często traktowane przez międzynarodowe koncerny jako jeden, wspólny rynek, również w odniesieniu do strategii logistycznych.

REKLAMA

Rynki DIY w Polsce, Czechach i na Słowacji wyglądają dość podobnie. Na wszystkich funkcjonują dwa modele handlu: nowoczesny - czyli sieciowe sklepy wielkopowierzchniowe oraz tradycyjny - mniejsze, lokalne hurtownie oraz niewielkie, specjalistyczne punkty sprzedaży. Dla wszystkich tych krajów charakterystyczna jest ekspansja sieci DIY z Europy Zachodniej oraz wzrost ich udziału w sprzedaży ogółem. W Polsce np. ten udział obecnie wynosi już ok. 40 proc.

Dachser rozpoczął działalność w Europie Środkowo-Wschodniej po roku 2000, podczas gdy najwięksi gracze na rynku usług logistycznych funkcjonowali tam już od lat 1989-1990. Mimo tego, firmie z sukcesem udało się dość szybko zbudować własną infrastrukturę oraz wdrożyć usługę specjalistyczną, kierowaną do dostawców marketów budowlanych oraz typu dom i ogród - Dachser DIY Logistics. Usługa polega na dostarczaniu przesyłek do sieci marketów typu dom i ogród oraz świadczeniu szeregu usług dodatkowych, w tym merchandisingu na terenie sklepu, którym zajmują się podwykonawcy operatora. Dachser od lat współpracuje ze wszystkimi największymi sieciami europejskimi, obecnie z 18 tys. sklepów, do których dostarcza 2 mln przesyłek rocznie.

- Dzięki temu szczególnemu doświadczeniu dysponujemy oknami czasowymi w poszczególnych marketach, co umożliwia lepsze planowanie oraz realizację dostaw - mówi Juliusz Pakuński, Project Manager Dachser DIY Logistics w Polsce. - To właśnie okna czasowe są największym problemem dla dostawców, którzy samodzielnie realizują dystrybucję - podkreśla.

Klienci - producenci oraz dystrybutorzy - oczekują od operatora logistycznego sprawnej dystrybucji, wymiany palet, obsługi zwrotów oraz coraz częściej usług dodatkowych, jak np. merchandising czy dostawy bezpośrednie do klienta końcowego. - Stosownie do tych oczekiwań i potrzeb budowana jest oferta usług - mówi Pakuński. - Np. w Czechach, aby zaoferować klientom lepszą obsługę, opracowano nowy produkt z gwarantowaną dostawą do wczesnych godzin - "targospeed 10" i "targospeed 12" - czyli do godziny 10 lub 12" - dodaje.

Sieci handlowe posiadają własne systemy dystrybucji do swoich placówek. Najczęściej stosowanym modelem dystrybucji jest magazyn centralny oraz system cross-dockowy. Zauważalną tendencją jest zmniejszanie się minimum zamówień, tzw. franco, co powoduje zmniejszenie wolumenu logistycznego na dostawę.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA