PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Logistyka DIY w Polsce, Czechach i na Słowacji

  • www.portalspozywczy.pl
  • 10 gru 2013 15:46

Polska, Czechy i Słowacja to kraje sąsiedzkie o dużych podobieństwach historycznych, kulturowych oraz gospodarczych. Są one często traktowane przez międzynarodowe koncerny jako jeden, wspólny rynek, również w odniesieniu do strategii logistycznych.

REKLAMA

Rynki DIY w Polsce, Czechach i na Słowacji wyglądają dość podobnie. Na wszystkich funkcjonują dwa modele handlu: nowoczesny - czyli sieciowe sklepy wielkopowierzchniowe oraz tradycyjny - mniejsze, lokalne hurtownie oraz niewielkie, specjalistyczne punkty sprzedaży. Dla wszystkich tych krajów charakterystyczna jest ekspansja sieci DIY z Europy Zachodniej oraz wzrost ich udziału w sprzedaży ogółem. W Polsce np. ten udział obecnie wynosi już ok. 40 proc.

Dachser rozpoczął działalność w Europie Środkowo-Wschodniej po roku 2000, podczas gdy najwięksi gracze na rynku usług logistycznych funkcjonowali tam już od lat 1989-1990. Mimo tego, firmie z sukcesem udało się dość szybko zbudować własną infrastrukturę oraz wdrożyć usługę specjalistyczną, kierowaną do dostawców marketów budowlanych oraz typu dom i ogród - Dachser DIY Logistics. Usługa polega na dostarczaniu przesyłek do sieci marketów typu dom i ogród oraz świadczeniu szeregu usług dodatkowych, w tym merchandisingu na terenie sklepu, którym zajmują się podwykonawcy operatora. Dachser od lat współpracuje ze wszystkimi największymi sieciami europejskimi, obecnie z 18 tys. sklepów, do których dostarcza 2 mln przesyłek rocznie.

- Dzięki temu szczególnemu doświadczeniu dysponujemy oknami czasowymi w poszczególnych marketach, co umożliwia lepsze planowanie oraz realizację dostaw - mówi Juliusz Pakuński, Project Manager Dachser DIY Logistics w Polsce. - To właśnie okna czasowe są największym problemem dla dostawców, którzy samodzielnie realizują dystrybucję - podkreśla.

Klienci - producenci oraz dystrybutorzy - oczekują od operatora logistycznego sprawnej dystrybucji, wymiany palet, obsługi zwrotów oraz coraz częściej usług dodatkowych, jak np. merchandising czy dostawy bezpośrednie do klienta końcowego. - Stosownie do tych oczekiwań i potrzeb budowana jest oferta usług - mówi Pakuński. - Np. w Czechach, aby zaoferować klientom lepszą obsługę, opracowano nowy produkt z gwarantowaną dostawą do wczesnych godzin - "targospeed 10" i "targospeed 12" - czyli do godziny 10 lub 12" - dodaje.

Sieci handlowe posiadają własne systemy dystrybucji do swoich placówek. Najczęściej stosowanym modelem dystrybucji jest magazyn centralny oraz system cross-dockowy. Zauważalną tendencją jest zmniejszanie się minimum zamówień, tzw. franco, co powoduje zmniejszenie wolumenu logistycznego na dostawę.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - BNP Paribas Real Estate Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA