PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Logistyka dla małego e-commerce - co proponuje rynek

  • Autor: Propertynews.pl
  • 17 paź 2016 07:23

Logistyka dla małego e-commerce - co proponuje rynek fot. Shutterstock

Polski rynek e-commerce warty jest już miliardy złotych. Z roku na rok dalej rośnie - nawet o 20 proc. Oprócz globalnych gigantów sektor ten tworzy wiele małych średnich firm, dla których obsługa procesów logistycznych związanych z prowadzeniem tego biznesu to poważne wyzwanie. Dlatego coraz częściej szukają pomocy u operatorów logistycznych. Sprawdziliśmy, na co mogą liczyć i jakie są koszty takich usług.

REKLAMA

Janek ma problem. Założony przez niego dwa lata temu sklep internetowy z artykułami dla dzieci odniósł niespodziewany sukces. Skala wysyłek, z kilku dziennie, wzrosła do kilkudziesięciu. Janek wynajął niewielki lokal, w którym pracował oraz trzymał wszystkie towary. Nie wystarczyło to na długo.

Janek skorzystał z internetu. Wynajęcie własnego magazynu? Zbyt drogie. Działając głównie w Warszawie, koszt wynajęcia jednego metra kwadratowego to co najmniej 20 złotych miesięcznie. Jednocześnie jego potrzeby, czyli około 30 mkw., to za mało dla większości magazynów. Ponadto Janek musiałby zatrudnić osoby, które zadbałyby o jego przesyłkę. Tym bardziej, że to właśnie dbałość o szybkość dostaw oraz jak najwyższą jakość obsługi była podstawą sukcesu jego sklepu.

Inna możliwość to wynajęcie operatora logistycznego. Ofertę dla sektora e-commerce mają praktycznie wszystkie, duże firmy logistyczne. Ich oferta opiera się na usłudze magazynowania towarów. Firma bierze na siebie również komplementację zamówień, pakowanie oraz dbałość o całe zaplecze dokumentacyjne. To duża pomoc, bo sama dbałość o WZ-tki wymaga czasu i cierpliwości.

Co oznacza taka oferta? Janek, po otrzymaniu zamówienia od klienta, zleca operatorowi włożenie do przesyłki dwóch książeczek dla dzieci oraz albumu z rysunkami. W danym centrum logistycznym rozpoczyna się proces - zebranie zamówienia, zapakowanie, a także wydruk dokumentów. Operatorzy logistyczni zapewniają również transport przesyłki w rejon odebrania zamówienia, ewentualnie przekazują ją firmie kurierskiej. Następnie pozostaje już tylko "ostatnia mila", czyli dostawa do klienta.

Janek wciąż nie jest przekonany. A co, jeśli do klienta nie dojdzie odpowiednia przesyłka? A co, jeśli będzie chciał zgłosić reklamację? Największe firmy oferują w ramach usług obsługę reklamacji i zwrotów, a także tzw. POSM. To dodawanie do wysyłek artykułów promocyjnych. Wbrew pozorom to ważna informacja, bo ich drukowanie zapewniane jest przez operatora.

Nowością w branży jest również tzw. dropshipping. W dobie optymalizacji cenowej, zamiast miesiącami trzymać towar w magazynach, firmy logistyczne przerzucają odpowiedzialność za towar na producentów lub dystrybutorów. Oznacza to, że zamówiony produkt jest pobierany przez operatora z magazynu producenta, a następnie przewożony do miejsca wysyłki, tam pakowany zgodnie ze standardem sklepu, a następnie wysyłany do klienta. Nie zawsze jest to możliwe, ale firmy logistyczne stale rozwijają swoją ofertę.

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA