PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Nowy jedwabny szlak ominie Łódź?

  • Autor: lodz.wyborcza.pl/PropertyNews.pl
  • 05 sty 2017 09:05

Nowy jedwabny szlak ominie Łódź? fot. Pixabay

Agencja Mienia Wojskowego odwołała sprzedaż 33-hektarowej działki pod terminal kontenerowy przy ul. Pryncypalnej w Łodzi. Zakupem zainteresowana była firma Hatrans, która wraz z przedstawicielami Chin chciała zbudować terminal przeładunkowy - strategiczny dla nowego jedwabnego szlaku.

REKLAMA

Koncepcję budowy nowego jedwabnego szlaku - czyli połączenia lądem wschodnich Chin z Europą - Chińczycy zaprezentowali w 2013 roku. Sieć kolejowych połączeń miała prowadzić przez Polskę, a jej ważnym punktem miała być Łódź, gdzie mógłby powstać terminal przeładunkowy - jeden z kluczowych elementów inwestycji.

Najlepszą lokalizacją dla projektu była licząca 33 ha działka Agencji Mienia Wojskowego przy ul. Pryncypalnej. Działka miała nawet wydaną decyzję o warunkach zabudowy. Dodatkowo, w 2015 roku teren został objęty strefą ekonomiczną.

Podmiotem zainteresowanym zakupem działki była spółka założona przez Chińczyków i firmę Hatrans. Podczas konferencji Property Forum Łódź w 2015 roku, Jakub Garstka, pełnomocnik zarządu ds. logistyki Hatrans przekonywał, że uruchomienie połączenia między Polską a Chinami to jeden z ważnych etapów wzrostu międzynarodowego znaczenia kraju w logistyce, a kolej może ożywić rynek.

Jak podaje Gazeta Wyborcza, w minionym roku Agencja Mienia Wojskowego po raz drugi ogłosiła przetarg na ten teren, bo pierwszy został odwołany. Cena: 41 mln zł. Miał zostać rozstrzygnięty 7 grudnia. Jednak pod koniec listopada postępowanie znów wstrzymano. Jak tłumaczyła Agencja, z powodu "konieczności dokonania ponownej analizy sposobu zagospodarowania nieruchomości".

Prace nad nowym jedwabnym szlakiem nabrały jednak tempa. 1 stycznia br. chiński przewoźnik kolejowy uruchomił pierwsze bezpośrednie połączenie towarowe ze wschodniej prowincji Zhejiang - przez Rosję, Białoruś, Polskę, Niemcy, Belgię i Francję - do Londynu. Pociągi przejeżdżające przez Polskę wjeżdżają przez przejście Terespol-Brześć. Ładunek transportowany drogą kolejową przechodzi przez centrum logistyczne PKP Cargo w Małaszewiczach.

 


 

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA