PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Od Black Friday aż do świąt. W logistyce rośnie temperatura

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 21 lis 2018 10:17

Od Black Friday aż do świąt. W logistyce rośnie temperatura Fot. Shutterstock

21 listopada rozpoczął się sezon zakupowy, najbardziej zapracowany okres dla e-commerce i firm kurierskich. Jak co roku, jego szczyt przewiduje się na 17-21 grudnia.

REKLAMA

Z roku na rok, przy okazji Black Friday, coraz więcej sprzedawców decyduje się na specjalne rabaty i promocje. Nic dziwnego, skoro prognozuje się, że w okresie między 19 a 28 listopada, kiedy to pojawiają się promocje i wyprzedaże związane z Black Friday, Polacy wydadzą ponad 2 miliardy złotych1. Według wyliczeń Gemius, w czasie Black Friday serwisy e-commerce odwiedza 7,4 miliona polskich internautów, czyli o jedną czwartą więcej niż w „zwykły”, listopadowy dzień. Black Friday rozpoczyna sezon zakupów przedświątecznych. Jak na ten okres powinny przygotować się sklepy e-commerce?

Po pierwsze – planowanie

Największym problem, przed jakim stają w tym okresie przedsiębiorcy jest odpowiednie zaplanowanie pracy e-sklepu w nadchodzącym okresie. Trudno oszacować jakie wyniki sprzedażowe osiągnie w tym czasie firma, należy być jednak przygotowanym na każdą okoliczność i zadbać o odpowiednie wsparcie logistyczne. Szybka realizacja zamówień jest uzależniona od sprawnego łańcucha dostaw: jeśli na którymś z jego etapów nastąpi zator, może to znacząco osłabić ich płynność, a w konsekwencji doprowadzić do strat finansowych.

Na początku należy wyznaczyć odpowiednią wielkość zamówienia produktów od dystrybutora, która powinna być oparta o dane sprzedażowe z poprzednich lat. Na tej podstawie łatwiej będzie wybrać chociażby adekwatną powierzchnię magazynową, w której przechowywane będą towary. Z uwagi na to, że trudno jest przewidzieć dokładną liczbę zamówień, warto zostawić sobie zapas wolnego miejsca.

Współpraca z partnerem logistycznym

Do płynnego funkcjonowania sklepu internetowego, niezbędne jest odpowiednie wsparcie firm kurierskich. Odpowiednio szybkie dotarcie przesyłki do klienta może usprawnić wprowadzenie dodatkowych opcji punktów dostawy. Ze względu na duży wolumen zamówień, znacznie więcej pracy wykonują sami kurierzy. Zwiększenie liczby miejsc, w które paczka może zostać dostarczona, a następnie odebrana w wybranym przez klienta momencie, ułatwia i skraca proces tzw. last mile, czyli etapu doręczenia przesyłki bezpośrednio do klienta. Poprawia również elastyczność dostaw, czyniąc sklep bardziej atrakcyjnym. Sieci kurierskie, takie jak DHL Express, mają swoje punkty odbioru w wielu łatwo dostępnych miejscach np. sieciach sklepów, które znajdują się w galeriach handlowych, na dworcach, czy w biurowcach. Sprawdza się to szczególnie w przypadku sprzedaży zagranicznej, a jak wynika z raportu DHL Express ok. 20% transgranicznych transakcji zakupu ma wartość powyżej 200 dolarów, co jest poziomem wyższym niż na krajowych rynkach e-handlu.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNER SERWISU partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.