Odbiorcy e-commerce wybierają paczkomaty. Będzie ich więcej


Raport Gemiusa pokazuje rosnący udział Paczkomatów jako drugiej – po usługach kurierskich – najczęściej wybieranej formy dostawy.
- Raport Gemius przyniósł kolejną porcję dobrych wieści dla InPostu. Po pierwsze Paczkomat staje się doskonałą alternatywą dla dostaw kurierem – blisko połowa kupujących w sieci korzysta z naszej szybkiej i wygodnej formy dostaw. Po drugie internauci dali mocny sygnał dla polskiego e-commerce – brak możliwości dostaw przez Paczkomat w ofercie powoduje, że nawet 55 proc. osób kupujących w Internecie może szukać alternatywnego sklepu oferującego taką możliwość – powiedział Rafał Brzoska, prezes zarządu InPost.
Obecny rok jest bardzo dobry dla handlu internetowego. Raport Gemiusa notuje wzrost pozytywnych opinii o robieniu zakupów online – ciekawym zjawiskiem jest też wzrost aktywności grup dotychczas bardziej biernych w tym obszarze, czyli np. osób po 50 roku życia. Poprawa percepcji bezpieczeństwa zakupów online oraz ich wygody wpisuje się w istotę dostaw zakupów internetowych przez Paczkomaty InPost.
Advent International i InPost poinformowali, że zainwestują w 2018 roku nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich. Firma dysponuje siecią ponad 3500 Paczkomatów w całej Polsce, a o końca roku ma powstać 1000 kolejnych. W okresie styczeń – maj 2018 roku InPost dostarczył 30 mln przesyłek, czyli o 42,2 proc. więcej rok do roku – w tym Paczkomaty notowały wzrost o 41,2 proc., a kurier InPost o 43,4 proc.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.