PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

OneCargo: Polska coraz ciekawsza dla branży logistycznej

  • wnp.pl
  • 06 paź 2015 15:15

OneCargo: Polska coraz ciekawsza dla branży logistycznej ONECARGO 2015: Wyzwania europejskiej logistyki. Transformacje, trendy, perspektywy

Dziś dla europejskiej logistyki kluczowa jest kwestia efektywnego zarządzania posiadanymi aktywami, a także dywersyfikacja geograficzna, która pozwala reagować na trendy.

REKLAMA

Zawirowania w gospodarce, rozwój technologii, czy kryzys migracyjny w Europie - to niektóre z wielu czynników, które sprawiają, że firmom logistycznym trudno formułować nawet krótkoterminowe prognozy. Takie wnioski przynosi panel "Wyzwania europejskiej logistyki. Transformacje, trendy, perspektywy”, który odbył się we wtorek podczas drugiego dnia Europejskiego Kongresu Logistycznego ONECARGO w Katowicach.

Prof. Halina Brdulak ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie wskazała, że trendy i modele dotyczące transportu całkowicie się zmieniają. Po pierwsze, rośnie ryzyko związane z globalnym łańcuchem dostaw - poszczególne ogniwa pękają, gdy w danym kraju panuje niestabilna sytuacja ekonomiczna lub polityczna.

Po drugie, rozwój technologii wymusza niestandardowe działania i coraz częściej zmusza do współpracy pomiędzy konkurentami, np. w zakresie tzw. ostatniej mili. Trzecie, globalne zjawisko, to postępująca urbanizacja.

Jak podkreśliła prof. Brdulak, kiedyś prognozy makroekonomiczne były bardziej trwałe i pozwalały na planowanie co najmniej w rocznym horyzoncie.

Obecnie niepewność związana z koniunkturą w gospodarce nie pozwala przedsiębiorstwom na dłuższe prognozowanie zamówień - odbywa się ono w cyklu kroczącym, na kolejne 2-3 miesiące.

Prof. Brdulak podkreśliła ponadto, że logistyka jest jedną z branż, która boryka się z problemem spadku marż. To z kolei wymusza poszukiwania nowych rozwiązań, które pozwolą podnieść efektywność transportu.

Naukowiec, pytana o potencjalne skutki kryzysu emigracyjnego w Europie, stwierdziła, że powrót do realiów sprzed Strefy Schengen bezsprzecznie miałby bardzo negatywny wpływ na czas i koszty transportu.

Dodała, że brak porozumienia ws. kryzysu imigracyjnego świadczy o tym, że podupadł duch solidarności pomiędzy krajami UE. Wynika to jednak z tego, że w kryzysowej sytuacji poszczególne kraje nie szukają rozwiązań kompromisowych, a tylko najkorzystniejszych dla siebie.

Jacek Neska, członek zarządu PKP Cargo, podkreślił, że zarządzenie firmą logistyczną można zdefiniować jako "zarządzanie ryzykiem i niepewnością”. Kluczowa jest kwestia efektywnego zarządzania posiadanymi aktywami, a także dywersyfikacja geograficzna, która pozwala reagować na trendy. Z tego też powodu PKP Cargo dokonało akwizycji czeskiej spółki AWT, która działa również na rynkach słowackim i węgierskim. Ponadto PKP Cargo wchodzi też mocnie w nowe segmenty jak przewóz paliw i produktów chemicznych.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA