PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

OneCargo: Rozwój transportu drogowego to konieczność

  • wnp.pl
  • 06 paź 2015 12:14

OneCargo: Rozwój transportu drogowego to konieczność fot. PTWP

Nie ma ucieczki od transportu drogowego, który będzie potrzebny zawsze, mimo istniejących barier jego rozwoju - zgodzili się uczestnicy drugiej części sesji "Dokąd zmierza transport drogowy", która odbyła się w ramach Europejskiego Kongresu Logistycznego OneCargo.

REKLAMA

Niemal wszyscy uczestnicy panelu nie mieli wątpliwości, że przyszłość transportu drogowego nie jest zagrożona, mimo problemów, jakie przed nim stoją.

- Unijna Biała Księga Transportu zakłada, że do roku 2050 na trasach powyżej 300 km udział transportu drogowego ma spaść o 30 proc. na rzecz kolei. Ale to nadal pozostawia kluczową rolę właśnie transportu drogowego - przekonywał Maciej Zwyrtek, sales and operations manager firmie Kuźnia Trans. - Nie chcemy konkurować z koleją za pomocą ceny, chcemy być drożsi, ale żeby nas wybierano dzięki większej elastyczności, łatwości składania zamówień itp. - dodał.

Spokojny o przyszłość tej gałęzi transportu jest także Łukasz Twardowski, dyrektor departamentu transportu drogowego Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. - Coraz więcej usług transportowych realizowanych jest na zasadzie door-to-door, stąd nie ma możliwości rezygnacji z transportu drogowego. Być może przyszłością są drony, ale to na razie alternatywa dla listonoszy. Być może kiedyś tę rolę przejmą małe helikoptery, ale to bardzo odległa perspektywa. Kolej, owszem, będzie zyskiwać na znaczeniu, ale na długich dystansach, powyżej tysiąca kilometrów - ocenił.

- Ja również śpię spokojnie, za naszego życia nic nie ograniczy transportu drogowego. Potocznie uważany jest on za najmniej ekologiczny, a nie możemy zapominać, że w ciągu 26 lat przeszliśmy drogę od braku jakichkolwiek norm ekologicznych do normy Euro 6, co najlepiej świadczy o możliwościach dostosowania się do zmieniających się warunków - powiedział Adam Rams, wiceprezes firmy Delta Trans Logistik.

Robert Wolny, kierownik oddziału firmy Ekol Polska, dodał, że nie da się wyeliminować transportu drogowego choćby dlatego, że zawsze tzw. pierwsza i ostatnia mila musi być dostarczana samochodem.

Jedynym, który zasiał pod tym względem ziarno wątpliwości był Maciej Wroński, przewodniczący organizacji Transport i Logistyka Polska. - Jest taka zasada "nigdy nie mów nigdy". Innowacyjność ludzka jest w stanie dostosować się do każdych warunków. Dzisiaj mamy trend do zamykania się rynków i stawiania pozataryfowych barier - przekonywał. Jego zdaniem większość firm logistycznych jest jednak na tyle elastyczna, że jeśli przyjdzie czas na sterowce, to będą one z powodzeniem budować floty sterowców transportowych.

- Główne ograniczenie rozwoju transportu drogowego widzę natomiast tym, że nie jest on możliwy bez udziału państwa, w zakresie infrastruktury. Już dziś, nawet na rynku niemieckim, mamy do czynienia z zapychaniem się autostrad. Rozwiązaniem mógłby być rozwój pojazdów ponadgabarytowych, ale do tego infrastruktura drogowa jest niedostosowana, w zakresie przepustów, mostów, wiaduktów, skrajni itp. - mówił.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - BNP Paribas Real Estate Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA