OneCargo: Unijny rynek transportu drogowego potrzebuje spójności

Działania tzw. starych państw Unii Europejskiej, które chcą rozwijać swoje gospodarki własnymi siłami, stanowią atak na zasadę spójnego rynku wewnętrznego Unii Europejskiej - nie mają wątpliwości uczestnicy sesji "Dokąd zmierza transport drogowy" w ramach Europejskiego Kongresu Logistycznego OneCargo.
- Działania Niemiec to nie ochrona interesów własnego rynku, tylko czysty populizm - stwierdził Maciej Wroński, przewodniczący organizacji Transport i Logistyka Polska. Według niego w Niemczech usługi kabotażowe stanowią zaledwie 1 proc. rynku krajowego. - Z tego połowę wykonują rzeczywiście polscy przewoźnicy, ale czy dla tak znikomego procentu rynku warto podważać fundamentalne zasady UE - pytał.
Adam Rams, wiceprezes firmy Delta Trans Logistik, firmy posiadającej flotę około 400 pojazdów, podkreślał, że gdyby polscy przedsiębiorcy płacili swoim kierowcom gorzej niż firmy niemieckie, to zwyczajnie nie mieliby kogo zatrudniać. - Mielibyśmy wtedy o 399 pojazdów mniej, bo jednym mógłbym pojeździć sam - ironizował Adam Rams.
Podobną opinię wyraził Maciej Zwyrtek, manager w firmie Kuźnia Trans, dysponującej blisko 200 pojazdami. - Koszt zatrudnienia kierowców w Polsce nie odbiega znacząco od tego na Zachodzie, co najlepiej obrazuje fakt, że kierowcy, którzy odeszli od nas na Zachód często wracają, bo okazuje się, że wcale nie spotykają się tam z takim Eldorado - mówił.
Z kolei Mirosław Kaczmarek z Polskiej Izby Spedycji i Logistyki ocenił działania strony niemieckiej jako wyraz buntu czy wręcz demagogii na potrzeby rynku krajowego. - Z naszej strony nastąpiła bardzo silna reakcja środowiska, chyba nawet zbyt duża wobec rzeczywistych zagrożeń - ocenił.
Jednakże Łukasz Twardowski, dyrektor departamentu transportu drogowego w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju, przyznał, że niektóre działania krajów tzw. "starej" Unii prowadzą do rozczłonkowania rynku wewnętrznego Wspólnoty, przed czym bronią się nowe kraje członkowskie i Komisja Europejska. - Kraje Zachodu chcą rozwijać swoje gospodarki jedynie własnymi siłami, co stanowi atak na zasadę spójnego rynku wewnętrznego UE - przekonywał.

- EUR 0,14% 4,17 zł
- CHF 0,14% 3,48 zł
- USD 0,56% 3,39 zł
-
PT 17:50
Solar zmaga się z zakazem handlu w niedziele
-
PT 17:29
Nathaniel Robinson globalnym dyrektorem w Cushman & Wakefield
-
PT 17:12
W Inowrocławiu powstanie park handlowy
-
PT 16:43
Duże centrum hurtowe szykowane jest koło Warszawy
-
PT 16:39
Olsztyński Centaurus rośnie całodobowo
-
PT 16:21
Większy kompleks produkcyjny BBC w Mirosławcu
-
PT 16:09
Duży kompleks magazynowy Homanit powstanie w Karlinie
-
PT 15:45
Gama rośnie. Kolejny sklep dołącza do sieci
-
PT 15:43
Klub Innowatora KSSE kształci przyszłe kadry
-
PT 15:19
POLECAMY OBI obejmuje lokalizacje Praktikera, niebawem seria otwarć
-
Panattoni bije rekordy z Leroy Merlin. Budują największy magazyn w Polsce
-
Mango szykuje otwarciową ofensywę. Galeria Ostrowiec wśród nowych lokalizacji
-
Hotelarze na zakupach
-
Ponad 80 marek i 41 tys. mkw. w sercu miasta. Oto nowa Galeria Centrum
-
Dekpol celuje w nowy rynek. Zbuduje kolejny hotel
-
Chińska sieć hotelowa rusza na podbój Europy
-
State Street bierze cały biurowiec. To tylko zaostrza apetyt Ghelamco na Kraków
-
Motoryzacyjny gigant w nowej siedzibie
-
Atrium Centrum w nowej odsłonie
-
Focus Hotels mocno się rozpędza. Na starcie butikowy hotel w Sopocie, kolejne w przygotowaniu
-
1
Rondo Wiatraczna kompletuje najemców
-
2
Dobre prognozy dla TXM, słabsze dla Gino Rossi i Monnari
-
3
Mohito pod nowym stołecznym adresem
-
4
Focus Park wzmacnia ofertę o elektromarket
-
5
Chcemy być w stolicach świata mody
-
6
Nowe marki w Rybnik Plaza
-
7
Last minute jest passe. Jak Polacy planują wakacje?
-
8
Nowa odsłona salonów LPP w Plaza Rybnik
-
9
Kolejny efekt zakazu handlu w niedziele? Odzieżowy potentat nie wyklucza próby renegocjacji czynszów
-
10
LPP? Skanska? Tatry Mouintain Resort? IKEA? A może JP Morgan? Wybierz najlepszego inwestora!