PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

OneCargo: Unijny rynek transportu drogowego potrzebuje spójności

  • wnp.pl
  • 06 paź 2015 11:25

OneCargo: Unijny rynek transportu drogowego potrzebuje spójności autostrada w Niemczech, fot.pl.wikipedia.org

Działania tzw. starych państw Unii Europejskiej, które chcą rozwijać swoje gospodarki własnymi siłami, stanowią atak na zasadę spójnego rynku wewnętrznego Unii Europejskiej - nie mają wątpliwości uczestnicy sesji "Dokąd zmierza transport drogowy" w ramach Europejskiego Kongresu Logistycznego OneCargo.

REKLAMA

- Działania Niemiec to nie ochrona interesów własnego rynku, tylko czysty populizm - stwierdził Maciej Wroński, przewodniczący organizacji Transport i Logistyka Polska. Według niego w Niemczech usługi kabotażowe stanowią zaledwie 1 proc. rynku krajowego. - Z tego połowę wykonują rzeczywiście polscy przewoźnicy, ale czy dla tak znikomego procentu rynku warto podważać fundamentalne zasady UE - pytał.

Adam Rams, wiceprezes firmy Delta Trans Logistik, firmy posiadającej flotę około 400 pojazdów, podkreślał, że gdyby polscy przedsiębiorcy płacili swoim kierowcom gorzej niż firmy niemieckie, to zwyczajnie nie mieliby kogo zatrudniać. - Mielibyśmy wtedy o 399 pojazdów mniej, bo jednym mógłbym pojeździć sam - ironizował Adam Rams.

Podobną opinię wyraził Maciej Zwyrtek, manager w firmie Kuźnia Trans, dysponującej blisko 200 pojazdami. - Koszt zatrudnienia kierowców w Polsce nie odbiega znacząco od tego na Zachodzie, co najlepiej obrazuje fakt, że kierowcy, którzy odeszli od nas na Zachód często wracają, bo okazuje się, że wcale nie spotykają się tam z takim Eldorado - mówił.

Z kolei Mirosław Kaczmarek z Polskiej Izby Spedycji i Logistyki ocenił działania strony niemieckiej jako wyraz buntu czy wręcz demagogii na potrzeby rynku krajowego. - Z naszej strony nastąpiła bardzo silna reakcja środowiska, chyba nawet zbyt duża wobec rzeczywistych zagrożeń - ocenił.

Jednakże Łukasz Twardowski, dyrektor departamentu transportu drogowego w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju, przyznał, że niektóre działania krajów tzw. "starej" Unii prowadzą do rozczłonkowania rynku wewnętrznego Wspólnoty, przed czym bronią się nowe kraje członkowskie i Komisja Europejska. - Kraje Zachodu chcą rozwijać swoje gospodarki jedynie własnymi siłami, co stanowi atak na zasadę spójnego rynku wewnętrznego UE - przekonywał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - BNP Paribas Real Estate Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA