PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

OneCargo: Wielkie zmiany czekają transport drogowy

  • wnp.pl
  • 07 paź 2015 08:02

OneCargo: Wielkie zmiany czekają transport drogowy fot. PTWP (Piotr Waniorek)

Wszyscy uczestnicy drugiej części sesji "Dokąd zmierza transport drogowy? Specjalizacja, konsolidacja, intermodalność", która odbyła się w trakcie Europejskiego Kongresu Logistycznego ONECARGO w Katowicach, zgodzili się, że w ciągu 10 lat transport drogowy w Polsce ulegnie zmianie. Pytanie tylko, czy będzie to zmiana na lepsze.

REKLAMA

Uczestnicy panelu nie mieli wątpliwości, że przyszłość transportu drogowego sama w sobie nie jest zagrożona, mimo poważnych problemów, jakie przed nim stoją.

- Transport drogowy będzie potrzebny zawsze, nie widzę tu konfliktu z innymi gałęziami transportu. Unijna Biała Księga Transportu zakłada, że do roku 2050 na trasach powyżej 300 km udział transportu drogowego spadnie o 30 proc. na rzecz kolei. Ale to nadal pozostawia kluczową rolę właśnie transportu drogowego, który dzisiaj odpowiada w Polsce za trzy czwarte wszystkich przewozów - przekonywał Maciej Zwyrtek, sales and operations manager firmie Kuźnia Trans. - Wcale nie chcemy konkurować z koleją za pomocą niskiej ceny, chcemy być drożsi, bo chcemy, żeby nas wybierano dzięki większej elastyczności, łatwości składania zleceń itp. - dodał.

Zastrzegł przy tym, że gdyby nie spadek cen paliw w ciągu ostatniego roku, wielu przewoźników drogowych już by dzisiaj nie było na rynku, bo by zwyczajnie zbankrutowali. - Wszystkie inne koszty naszej branży stale rosną, niewspółmiernie do cen realizowanych usług - tłumaczył.

Spokojny o przyszłość tej gałęzi transportu jest także Łukasz Twardowski, dyrektor departamentu transportu drogowego w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju. - Coraz więcej usług transportowych realizowanych jest na zasadzie door-to-door, stąd nie ma możliwości rezygnacji z transportu drogowego. Być może jakąś przyszłością są drony, ale to na razie alternatywa dla listonoszy, a nie dla pojazdów dostawczych. Być może kiedyś tę rolę przejmą małe helikoptery, o ile zwiększy się dostępność samych maszyn oraz lądowisk i jeśli będzie się to kalkulowało ekonomicznie, ale to na razie bardzo odległa perspektywa - mówił. Według niego kolej, owszem, będzie zyskiwać na znaczeniu i tu nacisk ze strony Komisji Europejskiej będzie wyraźnie widoczny, ale jedynie na długich dystansach, powyżej tysiąca kilometrów, gdzie coraz ważniejsza będzie rola transportu intermodalnego.

- Ja również śpię spokojnie, że za naszego życia nic nie ograniczy transportu drogowego. Tam gdzie kolej nadal miewa problemy z przekraczaniem granic, mam na myśli lokomotywy, my takiego problemu nie mamy. Jesteśmy też całkowicie zintegrowani z innymi gałęziami transportu - powiedział Adam Rams, wiceprezes firmy Delta Trans Logistik. Zwrócił przy tym uwagę, że transport drogowy powszechnie uważany jest za najmniej ekologiczny, a nie możemy zapominać, że w ciągu 26 lat przeszliśmy drogę od braku jakichkolwiek norm ekologicznych do normy Euro 6, co jego zdaniem najlepiej świadczy o możliwościach dostosowania się do zmieniających się warunków.

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA