PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

OT Logistics kupuje udziały w Porcie Handlowym Świnoujście. Planuje inwestycje za kilkadziesiąt mln zł

  • Autor: PAP
  • 03 paź 2012 19:46

Spółka OT Logistics SA kupiła od DB Schenker Rail Polska udziały w Porcie Handlowym Świnoujście Sp. z o.o., stając się jego głównym udziałowcem - poinformował w środę w Szczecinie prezes OT Logistics S.A. Piotr Chajderowski.

REKLAMA

Chajderowski powiedział, że w piątek OT Logistics przejęła od DB Schenker Rail Polska ponad 46 proc. udziałów w Porcie Handlowym Świnoujście. Tym samym spółka, posiadając w tej chwili ponad 92 proc. udziałów w świnoujskim porcie, jest jego największym udziałowcem.
Chajderowski dodał, że spółka chce zainwestować w infrastrukturę tego portu kilkadziesiąt mln zł. Obecnie wspólnie z zarządem portu wypracowywana jest strategia jego rozwoju. Za dwa-trzy miesiące powinien być gotowy biznesplan.

Według Marka Kowalewskiego, prezesa Portu Handlowego Świnoujście, spółka chce stworzyć największy uniwersalny port w Polsce. Świnoujski port powstał w celu eksportu węgla. Później zbudowano instalacje także do importu węgla, a spółka stała się największą firmą przeładunkową w Polsce. W zeszłym roku zaczął działać w Świnoujściu najnowocześniejszy w kraju terminal do przeładunku zbóż. Docelowo jego zdolność przeładunkowa ma wynosić ponad milion ton rocznie - dodał.

Jak powiedział Kowalewski, świnoujski port chce przyjmować większe niż obecnie statki. Parametry toru podejściowego umożliwiają portowi obsługę statków o zanurzeniu maksymalnym 13,20 m i o długości maksymalnej 270 m. Spółka chce przyjmować statki o zanurzeniu do 13,50 m i długości do 300 m. Nabrzeża portu są gotowe do obsługi takich jednostek.

Jego zdaniem, z opracowania dotyczącego możliwości przyjmowania większych statków wynika, że po pogłębieniu toru podejściowego do budowanego w Świnoujściu terminala LNG pozostanie jeszcze do pogłębienia 2 km trasy do nabrzeży świnoujskiego portu. "Wspólnie z Urzędem Morskim w Szczecinie, Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście i przy akceptacji ministra infrastruktury pracujemy nad tym. Jeśli dobrze pójdzie, świnoujski port będzie mógł przyjmować większe jednostki za rok" - dodał Kowalewski.

Według informacji OT Logistics, kontroluje ona ponad 80 proc. rynku transportu wodnego śródlądowego w Polsce i ponad 50 proc. na terenie Niemiec środkowo-wschodnich. Zapewnia m.in. ponad połowę dostaw węgla dla Berlina. Do grupy należą porty śródlądowe i morskie, m.in. największy i najgłębszy w Polsce Port Handlowy Świnoujście SA oraz terminale kolejowe na wschodniej granicy UE i na Białorusi.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA