PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Panattoni podąża za najemcami. Jest popyt, ale i wyzwania

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 09 lis 2017 08:07

Panattoni podąża za najemcami. Jest popyt, ale i wyzwania Marek Dobrzycki, Managing Director Panattoni Europe

Już nie metr kwadratowy, ale metr sześcienny, wyższy magazyn i możliwości sprzyjające ekspansji - tego dziś oczekują najemcy powierzchni magazynowych. O nowych rynkach i trendach mówi dla PropertyNews.pl Marek Dobrzycki, Managing Director Panattoni Europe.

REKLAMA

Polska utrzymuje wysokie tempo rozwoju w sektorze logistycznym. Według najnowszego raportu CBRE przygotowanemu wspólnie z firmami Panattoni i Analytiqa, trend wzrostowy napędzają trzy z pięciu głównych rynków: Polska Centralna, Górny Śląsk i region warszawski. Na kolejnych miejscach znalazły się: Wrocław i Poznań. Jednak duża konkurencyjność oraz ograniczona dostępność pracowników i gruntów sprzyja rozwojowi rynków wschodzących, w tym wschodniej Polski, Bydgoszczy, Torunia czy Szczecina. Według ekspertów CBRE wschodzącą gwiazdą rynku magazynowego jest region Polski zachodniej. Duży potencjał rynków wschodzących potwierdza Panattoni.

- Jesteśmy pionierem jeśli chodzi o inwestycje magazynowe w zachodnich regionach kraju – mówi Marek Dobrzycki, Managing Director Panattoni Europe. - Wybudowaliśmy tam kilka obiektów w formule BTS i otwieramy nowy park w Zielonej Górze.

Firma intensywnie inwestuje również na innych rynkach wschodzących. – Białystok, Lublin, Bydgoszcz, Szczecin i inne miasta, które mają dobrą infrastrukturę, dostępne zasoby ludzkie i cieszą się zainteresowaniem najemców to również nasze cele inwestycji. Z punktu widzenia potencjału najmu, nie są to tak jeszcze rozwinięte rynki, ale popyt istnieje w przeciwieństwie do podaży – zwłaszcza jeśli chodzi o obiekty klasy A – mówi Marek Dobrzycki. – Wyszukujemy zatem lokalizacje, które te wymogi spełniają. Można powiedzieć, że wytyczamy nowe szlaki, ale tak naprawdę podążamy za naszymi klientami – tak w lokalizacjach, jak i oczekiwaniach wobec obiektów.

A oczekiwania najemców są coraz większe. Z obserwacji dewelopera dla wielu najemców ogromnego znaczenia powierzchnia liczona w metrach sześciennych, a nie w metrach kwadratowych. – Nie jest to jeszcze standardem – zastrzega Marek Dobrzycki. - W przypadku logistyki ostatniej mili wciąż ważna jest „podłoga”, czyli powierzchnia liczona w mkw. Metr sześcienny sukcesywnie zyskuje na znaczeniu w przypadku centrów dystrybucyjnych, które przechowują towary – i to już wyraźny trend.

Najemcy oczekują również zielonych rozwiązań i wyższych niż dotychczas obiektów. – Coraz częściej jest wymagane 11,5 m zamiast 10 m – mówi Managing Director Panattoni Europe. – Jednak głównym wyzwaniem dla deweloperów jest ekspansja e-commerce. Firmy oczekują możliwości powiększenia powierzchni w perspektywie kolejnych lat.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNER SERWISU partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.