PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Państwowa Inspekcja Pracy podsumowuje kontrole w Amazonie

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 03 sie 2018 11:15

Państwowa Inspekcja Pracy podsumowuje kontrole w Amazonie fot. Pixabay

Zlecone przez minister Rafalską kontrolowanie centrów magazynowych Amazona nie będzie jedną z pierwszych kontroli w obiektach koncernu. Na swojej stronie internetowej Państwowa Inspekcja Pracy przedstawiła wyniki 52 kontroli, które przeprowadziła w latach 2014-2018.

REKLAMA

Przypomnijmy, Minister Elżbieta Rafalska zleciła Państwowej Inspekcji Pracy (PIP) skontrolowanie polskich centrów Amazona. 

Inspektorzy pracy przeprowadzili 52 kontrole w centrach logistycznych firmy Amazon Fulfillment Poland sp. z o.o., w tym: 32 kontrole w Bielanach Wrocławskich (w tym: 5 w 2018 r., 10 w 2017 r.,7 w 2016 r., 9 w 2015 r., 1 w 2014 r.), 18 kontroli w Sadach k. Poznania (w tym: 1 w 2018 r., 3 w 2017 r., 6 w 2016 r., 6 w 2015 r., 1 w 2014 r.), 2 kontrole w Sosnowcu w 2018 r. oraz 1 kontrolę w Kołbaskowie w 2018 r.

Zakresem kontroli objęto zagadnienia z prawnej ochrony pracy, w tym m.in. czas pracy, wynagrodzenia oraz z zakresu technicznego bezpieczeństwa pracy, w tym wypadki przy pracy, stanowiska i pomieszczenia pracy, organizację stanowisk pracy, pomieszczenia higieniczno-sanitarne, szkolenia bhp i badania lekarskie. Zmierzono wydatek energetyczny związany z wykonywaną pracą na poszczególnych stanowiskach pracy.

"W wyniku kontroli w latach 2014-2018 inspektorzy skierowali do pracodawcy 117 decyzji nakazujących usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości, 203 wnioski w wystąpieniach oraz 13 poleceń. Większość decyzji została wykonana, co wpłynęło na polepszenie warunków pracy zatrudnionych pracowników" - poinformował PIP i wyliczył stwierdzone nieprawidłowości , które dotyczyły m.in.: szkoleń w zakresie bhp wstępnych i okresowych oraz ich udokumentowania, przestrzegania przepisów bhp w zakresie pomieszczeń pracy oraz pomieszczeń higieniczno-sanitarnych, zasad magazynowania i składowania, odzieży i obuwia roboczego oraz środków ochrony indywidualnej, wypłaty wynagrodzenia w zakresie wysokości i terminowości wypłat oraz ewidencji czasu pracy.

Wobec winnych 26 wykroczeń nałożono 12 mandatów na łączną kwotę 18 tys. zł, zastosowano 5 środków wychowawczych.

Z kolei centra w większości przypadków zastosowały się do zaleceń.

- Od początku działalności jesteśmy w stałym kontakcie z odpowiednimi władzami, w tym także Inspektoratem Pracy i zapewniamy im pełen wgląd w nasze warunki pracy i standardy bezpieczeństwa. Naszym priorytetem jest pełna zgodność z prawem pracy i jeśli coś wymaga poprawy, poprawiamy to. Gdybyśmy nie byli dobrym pracodawcą nie zdołalibyśmy zatrudnić na tak konkurencyjnym rynku pracy 14 tys. pracowników - komentuje Marta Rzetelska z Amazon Poland.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.