PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

PKP Cargo zainwestuje w centrum logistyczne w Małaszewiczach

  • Autor: PAP
  • 16 cze 2015 17:45

PKP Cargo i chińskie Zhengzhou International Hub utworzą spółkę joint venture, która zajmie się kolejowym transportem kontenerów między środkowymi Chinami a Europą. W efekcie liczba pociągów z Chin do Europy współobsługiwanych przez PKP Cargo może wzrosnąć do 300 rocznie - podała spółka w komunikacie.

REKLAMA

Podpisany we wtorek list intencyjny precyzuje, że obie firmy utworzą w ciągu trzech miesięcy spółkę joint venture, w której obejmą po 50 proc. udziałów. Opracuje ona biznesplan inwestycji w należące do PKP Cargo centrum logistyczne w Małaszewiczach na granicy polsko-białoruskiej.

Zgodnie z komunikatem, wykorzystując istniejącą infrastrukturę możliwe ma być przystosowanie Małaszewicz do przeładunku zwiększonej liczby kontenerów z Chin i świadczenia dodatkowych usług logistycznych, np. magazynowania i konfekcjonowania.

"Dzięki temu Małaszewicze mają szansę stać się głównym hubem dla kontenerów przewożonych koleją pomiędzy Chinami a Europą" - podano w informacji prasowej.

Transport chińskich towarów do Europy jest obecnie zdominowany przez statki. Zgodnie z danymi przytoczonymi przez PKP Cargo, zaledwie 3,5 proc. eksportu z Chin do Unii Europejskiej trafia obecnie drogą lądową.

Tymczasem, jak twierdzi PKP Cargo, kolej jest znacznie tańsza niż transport lotniczy oraz nawet kilkukrotnie szybsza w porównaniu z transportem morskim. Transport ładunku z centralnych Chin do Niemiec koleją realizowany jest w czasie od 11 do 14 dni, podczas gdy drogą morską zajmuje nawet 35-40 dni - podano.

"Transport kolejowy jest optymalnym rozwiązaniem dla wielu grup towarów, których nie opłaca się przewozić drogą powietrzną, a dla których transport morski trwa zbyt długo" - powiedział cytowany w komunikacie Jacek Neska, członek zarządu PKP Cargo ds. handlowych.

"Obecnie koleją transportuje się z Chin do Europy m.in. wyroby włókiennicze, sprzęt elektroniczny oraz części do maszyn i urządzeń mechanicznych. Liczymy, że wolumeny przewozów będą stale rosnąć, także w kierunku powrotnym" – dodał.

Obecnie Grupa PKP Cargo współtworzy trzy pociągi w imporcie i jeden w eksporcie do Chin. W transporcie kontenerów PKP Cargo wykorzystuje nowe, 80-stopowe wagony do przewozów intermodalnych.

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA