PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

PKP Cargo zainwestuje w centrum logistyczne w Małaszewiczach

  • Autor: PAP
  • 16 cze 2015 17:45

PKP Cargo i chińskie Zhengzhou International Hub utworzą spółkę joint venture, która zajmie się kolejowym transportem kontenerów między środkowymi Chinami a Europą. W efekcie liczba pociągów z Chin do Europy współobsługiwanych przez PKP Cargo może wzrosnąć do 300 rocznie - podała spółka w komunikacie.

REKLAMA

Podpisany we wtorek list intencyjny precyzuje, że obie firmy utworzą w ciągu trzech miesięcy spółkę joint venture, w której obejmą po 50 proc. udziałów. Opracuje ona biznesplan inwestycji w należące do PKP Cargo centrum logistyczne w Małaszewiczach na granicy polsko-białoruskiej.

Zgodnie z komunikatem, wykorzystując istniejącą infrastrukturę możliwe ma być przystosowanie Małaszewicz do przeładunku zwiększonej liczby kontenerów z Chin i świadczenia dodatkowych usług logistycznych, np. magazynowania i konfekcjonowania.

"Dzięki temu Małaszewicze mają szansę stać się głównym hubem dla kontenerów przewożonych koleją pomiędzy Chinami a Europą" - podano w informacji prasowej.

Transport chińskich towarów do Europy jest obecnie zdominowany przez statki. Zgodnie z danymi przytoczonymi przez PKP Cargo, zaledwie 3,5 proc. eksportu z Chin do Unii Europejskiej trafia obecnie drogą lądową.

Tymczasem, jak twierdzi PKP Cargo, kolej jest znacznie tańsza niż transport lotniczy oraz nawet kilkukrotnie szybsza w porównaniu z transportem morskim. Transport ładunku z centralnych Chin do Niemiec koleją realizowany jest w czasie od 11 do 14 dni, podczas gdy drogą morską zajmuje nawet 35-40 dni - podano.

"Transport kolejowy jest optymalnym rozwiązaniem dla wielu grup towarów, których nie opłaca się przewozić drogą powietrzną, a dla których transport morski trwa zbyt długo" - powiedział cytowany w komunikacie Jacek Neska, członek zarządu PKP Cargo ds. handlowych.

"Obecnie koleją transportuje się z Chin do Europy m.in. wyroby włókiennicze, sprzęt elektroniczny oraz części do maszyn i urządzeń mechanicznych. Liczymy, że wolumeny przewozów będą stale rosnąć, także w kierunku powrotnym" – dodał.

Obecnie Grupa PKP Cargo współtworzy trzy pociągi w imporcie i jeden w eksporcie do Chin. W transporcie kontenerów PKP Cargo wykorzystuje nowe, 80-stopowe wagony do przewozów intermodalnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - BNP Paribas Real Estate Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA