PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Poczta Polska chce zmienić sieć logistyczną

Poczta Polska chce zmienić sieć logistyczną
mat. pras.
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Dodano: 22 maj 2019 09:36

Wymiana starego taboru oraz zakup nowoczesnych aut, w tym napędzanych prądem elektrycznym – to tylko niektóre założenia wdrażanego przez Pocztę Polską projektu związanego z budową Nowej Architektury Logistycznej.

Poczta Polska ma obecnie więcej nowych aut niż jeszcze rok temu. Spółka dysponuje flotą składającą się z ok. 5 tysięcy pojazdów własnych (część jest dzierżawiona lub leasingowana) oraz ok. 2,5 tysiąca aut podwykonawców. W tym roku zasoby zostały wymienione o 54 ciężarówki o ładowności ponad 12 ton i ciągniki siodłowe z naczepami. Średni wiek pojazdów z III i IV kategorii ( III kategoria to ciężarówki o ładowności od 8 do 12 ton , IV kategoria to ciężarówki o ładowności ponad 12 ton i ciągniki siodłowe z naczepami)to ok. 2 lat, od 2017 roku obniżył się ponad dwukrotnie.

- Nowoczesna flota zapewnia sprawną realizację usług oraz komfort pracy naszych kierowców. Ważny jest także fakt, że nowoczesne samochody nie zanieczyszczają tak bardzo środowiska jak dotychczas użytkowane. Ogłosiliśmy postępowanie przetargowe na 20 pojazdów elektrycznych. Liczymy, że już po wakacjach, kierowcy Poczty Polskiej będą jeździć pierwszymi takimi modelami – mówi Jerzy Garycki, dyrektor Pionu Operacji Logistycznych Poczty Polskiej. W pierwszej kolejności operator narodowy chce pozyskać samochody dostawcze o ładowności do 800 kg i dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony.

Strategia spółki zakłada rozwój oferty logistycznej przy wykorzystaniu nowoczesnych i ekologicznych rozwiązań. Obecnie pocztowcy przygotowują postępowanie przetargowe na wymianę ponad tysiąca pojazdów w tym głównie w I kategorii (do 3,5 t) oraz III kategorii pojazdów (do 8 t). W planach jest także pozyskanie ponad stu bankowozów.

Spółka chce zmienić sieć logistyczną, której struktura musi zostać dostosowana do potrzeb rynkowych, np. zwiększającego się strumienia przesyłek paczkowych oraz przesyłek międzynarodowych, również tych dostarczanych do Polski spoza Unii Europejskiej. W nowej perspektywie strategicznej do 2023 r. przychody z przesyłek paczkowo-kurierskich mają się podwoić. Rynek przesyłek KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe i paczkowe) w Polsce wyniesie 10 mld zł. W najbliższych latach będzie on stabilnie wzrastał na poziomie ok. 10% rocznie.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.196.192
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.