PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Poczta Polska, Paczkomaty i DPD - oni najwięcej dowożą

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 13 wrz 2018 15:32

Poczta Polska,  Paczkomaty i DPD - oni najwięcej dowożą Fot. shutterstock

O pierwszeństwo w popularności wśród wybieranych dostawców przesyłek walczą Poczta Polska oraz Paczkomaty. Państwowy gigant z wynikiem 27,2 proc. o prawie 3 punkty wyprzedza Paczkomaty, a o 8 najpopularniejszą firmą kurierską. Mowa o DPD, które pozostając od lat w czołówce, w tym roku ponad 2,5-krotnie dystansuje swojego najbliższego bezpośredniego konkurenta w przewozach kurierskich, GLS. O tym, co czeka nas w branży logistycznej w 2018 roku, opowiada Raport Logistyka 2018.

REKLAMA

Wojny cenowe wśród firm kurierskich, walka o dominację między pocztą a paczkomatami, a do tego rynek pracownika zwiększający koszty firm. Na rynku logistycznym nie jest lekko. Ta sytuacja odbija się na klientach. Dostawcom coraz trudniej jest utrzymać dobrą jakość usług. O tym, co czeka nas w branży logistycznej w 2018 roku, opowiada Raport Logistyka 2018.

Dla klientów, a w efekcie dla tempa wzrostu całego e-commerce, kluczowa jest terminowość i szybkość doręczenia przesyłki do odbiorcy. Jest większa szansa, że klient będzie lojalny,  gdy jego przesyłka dotrze na czas, najlepiej już na drugi dzień. Czy rynek logistyki jest na to gotów? Jak wpasowuje się w rosnące wymagania polskich konsumentów A.D 2018?
 
Ze względu na otoczenie biznesowe, przewoźnicy nie będą mogli już dłużej  konkurować o klienta wyłącznie ceną. Większego znaczenia nabiera tzw. ostatnia mila i wysoki jakościowy kontakt z klientem. To doświadczenie zadecyduje o tym, czy klient ponownie skorzysta z przewoźnika, a nawet ze sklepu, w którym zamówił towar - mówi Artur Halik, Head of Shoper Premium. 

Klienci wymagają od sprzedawców oferty coraz bardziej różnorodnej pod względem dostępnych firm oraz cen przewozu. W porównaniu do poprzednich lat, o około połowę zmalała liczba sklepów oferujących tylko jeden sposób dostawy. Wyniosła niecałe 5 proc. Jak wynika z analiz platformy Shoper, w latach 2016-17 dostępnych w e-sklepach były zazwyczaj 2-3 metody, a w lipcu 2018 już 3-4. Rekordziści - których od ubiegłego roku wyraźnie przybyło - potrafią zaoferować nawet po kilkanaście opcji dostawy.

Najpopularniejsze metody wg klientów...

Ponad połowa klientów decyduje się na zamówienie za pomocą kuriera. Listy polecone i paczkomaty wybiera po ok. 19 proc. klientów. Z kolei co dwudziesty użytkownik sklepu swoje zakupy odbiera osobiście. Prawie co piąty klient szuka możliwości dostarczenia towaru do pobliskiego paczkomatu.

...i według e-sklepów

Preferencje klientów nie pokrywają się do końca z ofertą e-sklepów. Mimo, że możliwości się zmieniają, to zaledwie co trzeci sprzedawca proponuje wysyłkę kurierem. Warto przy tym jednak zaznaczyć, że liczba sklepów, które tę opcję udostępniają, systematycznie rośnie w ostatnich dwóch latach. Drugim najczęściej oferowanym sposobem jest odbiór osobisty spotykany w prawie ¼ witryn. Co piąty sklep daje możliwość wysyłki produktów listem, a w 15 proc. do dyspozycji są paczkomaty.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.