PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Poczta Polska planuje podwoić przychody z rynku paczkowego - tak działa e-commerce

Poczta Polska planuje podwoić przychody z rynku paczkowego - tak działa e-commerce
Fot. shutterstock
  • Autor: PAP
  • Dodano: 30 sty 2019 12:26

Poczta Polska w ramach zaktualizowanej strategii na lata 2019-2023 chce zwiększyć przychody m.in. z usług paczkowych - poinformowała w środę spółka. Dodała, że w kluczowym biznesowo segmencie paczkowym Poczta chce osiągnąć 1,6 mld zł przychodów.

"Poczta Polska w ramach zaktualizowanej strategii na lata 2019-2023 stawia na zwiększenie przychodów z logistyki, eCommerce i usług paczkowych. W kluczowym biznesowo segmencie paczkowym Poczta chce osiągnąć 1,6 mld złotych przychodów" - czytamy.

Jak zaznaczono, "trzy osie wzrostu Poczty Polskiej tworzą: usługi paczkowe, logistyczne i eCommerce; rozwój usług międzynarodowych oraz finansowych i wsparcia dla zadań państwowych". Zaznaczono, że rozwojowi tych obszarów ma towarzyszyć cyfryzacja usług.

Przypomniano, że w ubiegłym roku firma przeznaczyła na inwestycje 200 mln zł. "Do 2023 r. planujemy kolejne wydatki na ten cel rzędu 1,3 mld zł. Główny ciężar finansowy poniesiemy w latach 2020-21. Będzie to blisko 0,6 mld zł, które przeznaczymy głównie na sieć logistyczną" - wskazał, cytowany w komunikacie, prezes Poczty Polskiej Przemysław Sypniewski.

W nowej perspektywie strategicznej do 2023 r. Poczta Polska ma uzyskać blisko 8 mld zł przychodów, z czego około 20 proc. mają zapewniać paczki.

"Poczta Polska wyodrębniła główne działania, w ramach których będzie ulepszać swoje kluczowe obszary. Zaplanowano takie działania jak: rozwój systemów informatycznych niezbędnych do efektywnego funkcjonowania przedsiębiorstwa, inwestycje w sieć pocztową i budowę nowych sortowni oraz wyposażenie ich w maszyny do rozdziału paczek, a także reorganizację wewnętrzną struktury przedsiębiorstwa i poprawę wynagrodzeń pracowników" - napisano.

Grupa Poczty Polskiej planuje też wykorzystać "swój potencjał w roli pośrednika w relacjach państwo-obywatel oraz misji cyfrowej modernizacji państwa".

W ubiegłym roku spółka oddała do użytku 76 placówek. Firma zamierza powiększać liczbę punktów odbioru paczek. Obecnie w tej największej w Polsce sieci click & collect działa ponad 11 tys. punktów (placówki Poczty Polskiej, kioski Ruch SA, stacje PKN Orlen i sklepy sieci Żabka). W grudniu co piąta paczka kierowana była do punktu odbioru. W tym roku nawet co trzecia paczka może trafić do adresatów za pośrednictwem tej sieci. 

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.222.217
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu
REKLAMA

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.