PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polska logistyka znajduje się w punkcie zwrotnym

  • wnp.pl
  • 16 maj 2012 01:04

W przyszłości nie chcemy być tylko korytarzem transportowym dla przewozu towarów pomiędzy Europą Wschodnią a Zachodnią, lecz bramą dla tego pierwszego regionu - powiedział Boris Wenzel prezes, dyrektor generalny Głębokowodnego Terminala Kontenerowego (DCT) Gdańsk.

REKLAMA

Otworzył on sesję zatytułowaną „Centra logistyczne i transport intermodalny" EEC.

Według założeń zarządu tego terminala, w ciągu 2-3 lat ma on podwoić swoją zdolność przeładunkową, a w perspektywie do 2015 r. - zwiększyć potencjał do 4 mln TEU (pojemność kontenerów dwudziestostopowych) rocznie. Wokół mają zacząć powstawać magazyny, świadczące różne usługi, także konfekcjonowania i składu wolnego.

Również pozostali paneliści optymistycznie oceniali perspektywy rozwoju sektora logistycznego w Polsce, ale wskazywali na wiele uwarunkowań.

- Ze względu na wielkość rynku, dostęp do portów, dobrą infrastrukturę magazynową i poprawiającą się infrastrukturę drogową i kolejową, to Polska może stać się hubem dystrybucyjnym towarów na region Europy Środkowej - powiedział Teodor Kula, dyrektor polskiego oddziału Esa Logistyka (Hitachi Transport Group). - Szczególną rolę mogą odegrać w tym centra logistyczne na Śląsku, skąd w promieniu 300-400 km leżą największe ośrodki Europy Centralnej.

Podkreślił jednak, że w Polsce brakuje wspólnej polityki rozwoju transportu i logistyki, jaką określiły kilkanaście lat temu Niemcy, wdrażając ją konsekwentnie.

Zdaniem Marca Le Bozec, prezesa zarządu, dyrektora generalnego ID Logistics Polska, polska racja rozwoju logistyki wymaga rozwoju infrastruktury drogowej, kolejowej i magazynowej, nakierowanej na obsługę potoków towarów do Rosji, Białorusi i Ukrainy.

- Dlaczego nie ma na Ścianie Wschodniej magazynów nakierowanych na obsługę tych rynków - pytał. Bez takiego potencjału, rozwój logistyki w Polsce napotka na bariery.

Polska logistyka znajduje się w punkcie zwrotnym, powiedział Wenzel. Może przyczynić się do bardziej dynamicznego rozwoju gospodarki, ale nie jest to możliwe także bez pomocy państwa, zarówno przy wytyczaniu takiej polityki, jak i np. finansowego wsparcia rozwoju infrastruktury portowej, dotychczas najbardziej zaniedbanego segmentu transportu.

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA