PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polska musi powalczyć o zagranicznych inwestorów

  • Autor: Propertynews.pl
  • 03 wrz 2014 09:02

Polska musi powalczyć o zagranicznych inwestorów

Polska jako jeden z największych krajów regionu już dziś postrzegana jest jako główna destynacja dla inwestycji magazynowo-dystrybucyjnych. Należy jednak pamiętać, że sytuacja wciąż jest płynna, a wykorzystanie potencjału nowych, słabo dostrzegalnych obecnie trendów olbrzymią szansą na przyszłość. - Polska może budować swoją atrakcyjność inwestując w rynki rozwijające się - tłumaczy w rozmowie z Propertynews.pl Monika Piątkowska, członek zarządu PAIiIZ.

REKLAMA

Jak przedstawia się atrakcyjność inwestycyjna Polski dla zachodnich podmiotów z branży logistycznej i dystrybucyjnej, takich jak Amazon?

Polska mam mocne atuty, aby przyciągać takich inwestorów jak Amazon i tworzyć dużo nowych miejsc pracy w całym kraju. Z pewnością mamy szansę na kolejne takie projekty.

Polski rynek jest konkurencyjny, elastyczny i dynamicznie się rozwija, dzięki czemu cieszy się coraz większym zainteresowaniem zagranicznych inwestorów z branży logistycznej. Z raportów firmy Cuschman wyraźnie widać, że to właśnie operatorzy logistyczni i firmy dystrybucyjne, czyli przedsiębiorstwa działające w zbliżonych obszarach do Amazona, który w ostatnim czasie dokonał tak znaczących inwestycji w Polsce, stanową jedną z najbardziej aktywnych grup najemców powierzchni magazynkowych w Polsce.

Amazon postawił na Wrocław i Poznań. Patrząc natomiast na Polskę oczami innych zagranicznych inwestorów z branży logistycznej, za najbardziej atrakcyjną cały czas uchodzi Warszawa. Jednak rynki regionalne skracają dystans do peletonu. Duży udział w całkowitym popycie mają: Wrocław (21 proc.), Górny Śląsk (20 proc.) oraz Polska Centralna (12 proc.).

Nowe lokalizacje magazynowe powstają z kolei w Trójmieście, Szczecinie, Lublinie, Krakowie, Rzeszowie oraz Toruniu. Regiony zwiększają swoją atrakcyjność poprawiając jakość infrastruktury, rozbudowując sieci drogowe czy zapewniając szeroką ofertę nowych nieruchomości logistycznych i przemysłowych w atrakcyjnych lokalizacjach oraz stosunkowo niskie koszty budowy i czynszu. Polska przyciąga zagraniczny kapitał z branży także dzięki firmom, które unowocześniają swoje systemy dystrybucji oraz rozwijają handel internetowy.

Na czym Polska może budować swoją atrakcyjność dla inwestorów z tej branży?

Polska może przede wszystkim zaoferować pakietowe podejście - najnowocześniejsze i dobrze zlokalizowane powierzchnie w konkurencyjnej cenie z dostępnością wykwalifikowanej kadry. Obecnie najpopularniejszą formą inwestycji są obiekty typu built-to-suit oferujące dostosowanie specyfikacji technicznej budynku do ściśle określonych wymogów najemcy. Taką ofertę najczęściej spotkać można wśród pierwszej ligi, czyli we Wrocławiu, Poznaniu, Warszawie i na Górnym Śląsku ale mniejsi polscy gracze również mają asy w rękawie.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA