PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polska to łakomy kąsek dla branży e-commerce

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 08 lut 2018 16:16

Polska to łakomy kąsek dla branży e-commerce Jakub Kurek, doradca w dziale nieruchomości przemysłowych i magazynowych firmy Cresa w Polsce

Polska jest dla branży e-commerce doskonale rokującym rynkiem. Nasi pracownicy mają mniejsze wymagania finansowe niż francuscy, czy belgijscy, a podobne kompetencje. Wartość zakupów w Internecie w Polsce w 2016 r. wynosiła ok. 6 mld euro, podczas gdy w 2017 roku było to już ok. 8 mld euro. Daje to ponad 20 proc. wzrostu rynku e-commerce każdego roku. Jakub Kurek, doradca w dziale nieruchomości przemysłowych i magazynowych firmy Cresa w Polsce, odpowiada dlaczego polski rynek magazynowy jest atrakcyjny dla branży e-commerce.

REKLAMA

Dynamiczny rozwój e-handlu w Polsce pobudza popyt na powierzchnie przemysłowe i magazynowe. Dodatkowym czynnikiem wzrostu jest atrakcyjność inwestycyjna kraju, która sprzyja ekspansji działających już firm i przyciąga nowych zagranicznych graczy. 

 Zalety Polski dla inwestorów z branży e-commerce

Polska przyciąga inwestycje w sektorze e-commerce wciąż niższymi kosztami zatrudnienia, elastycznym prawem pracy, znaczną poprawą infrastruktury drogowej, dobrym położeniem geograficznym i atrakcyjnymi kosztami najmu. Duże znaczenie ma też istotny wzrost lokalnej konsumpcji oraz rosnąca popularność tego kanału sprzedaży.  

Zmiany, które już zaszły na polskim rynku e-commerce

Operatorzy logistyczni, którzy dotychczas współpracowali z tradycyjnymi sieciami sprzedaży, rozszerzają swoje oferty tak, by mieć jak największe szanse przyciągnięcia nowych klientów. Z kolei deweloperzy zaczynają być coraz bardziej świadomi specyfiki branży e-commerce i dostosowują swoje istniejące obiekty, jak i nowe projekty pod konkretne potrzeby klientów. Szczególną uwagę zwracają na rozwiązania technologiczne, automatyzację i robotyzację oferowanej powierzchni, dzięki czemu rośnie wydajność i następuje optymalizacja procesów wewnątrz magazynu. Coraz większym zainteresowaniem wśród wynajmujących cieszą się lokalizacje w obrębie dużych miast, co ma pozwolić na bardzo szybkie dostarczanie zamówień. Takie rozwiązanie określane jest jako last mile deliveries.

Kompleksowe zarządzanie łańcuchem dostaw narzuca operatorom konieczność stworzenia specjalistycznego systemu magazynowego, zaawansowanego zaplecza technologicznego i informatycznego. Pod tym ostatnim względem byliśmy świadkami prawdziwej rewolucji. W ciągu kilku lat polskie firmy przeszły z papierowego wystawiania dokumentów potwierdzających stany magazynowe, do sytuacji gdy konsument jest automatycznie informowany o tym, w jakim terminie zostanie dostarczona jego przesyłka i gdzie się aktualnie znajduje.

Zmiany były na tyle szybkie, że firm wyspecjalizowanych w logistycznej obsłudze e-commerce (czyli: nieobsługujących tradycyjnych sieci sprzedażowych) jest w dalszym ciągu niewiele. Wchodzący na polski rynek giganci (choćby Amazon czy Zalando) korzystają więc z własnych zasobów, ale sytuacja zmienia się dynamicznie.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNER SERWISU partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.