PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Polski e-commerce wciąż ma trudności. Na co uważać?

  • Autor: Krzysztof Wieczorek, dyrektor wdrożeń procesów e-logistics w Cursor
  • 16 mar 2016 13:47

Polski e-commerce wciąż ma trudności. Na co uważać? Krzysztof Wieczorek

Polski e-commerce szybko adaptuje trendy pojawiające się na rynku sprzedaży internetowej
w Europie Zachodniej czy Stanach Zjednoczonych. Jednak nasze rodzime e-biznesy wciąż muszą się mierzyć z wieloma barierami utrudniającymi rozwój zakupów online.

REKLAMA

Wśród szeregu trudności, z jakimi borykają się polscy e-przedsiębiorcy, można wymienić zarówno
te związane ze stosunkowo wysokimi opłatami za płatności elektroniczne, co wpływa na rentowność biznesu, jak i te związane z dostępem do dostosowanego do potrzeb oprogramowania. Mimo ogromnego wyboru rozwiązań informatycznych dla e-sklepów, wciąż trudno o przyzwoity interfejs do systemu magazynowego czy księgowego. Dostawcy takich aplikacji najczęściej ograniczają się do udostępnienia API, czyli gotowego „łącznika” strony sklepu, do którego należy podpiąć inne programy. Z konfiguracją należy poradzić sobie samodzielnie, co niestety nie zawsze się udaje lub zostaje wykonane w sposób, który nie zapewnia optymalnego współdziałania poszczególnych systemów.
W efekcie obniża to marże i mocno ogranicza swobodę e-handlowca w stosowaniu takich bonusów dla kupujących jak darmowa wysyłka i zwrot, indywidualne i bezpieczne opakowania, gratisy czy akcje lojalizujące. Z drugiej strony infrastruktura nie pozwala na upowszechnienie takich usług jak „the same day delivery” czy wysyłka w dniu zamówienia złożonego np. do godziny 17.

To jednak logistyka stwarza najwięcej trudności dla prowadzących e-sklepy. Internetowi przedsiębiorcy napotykają problemy praktycznie w każdym elemencie tego łańcucha.

Magazynowanie

Prawie każdy, kto często kupuje w sieci, choć raz spotkał się z zakupem nieistniejącego towaru. Taka sytuacja może wystąpić na skutek świadomej polityki sprzedawcy („zaoferuję coś fajnego w dobrej cenie, żeby ściągnąć ruch na stronę. Potem sprzedam klientowi coś innego, twierdząc, że pożądany produkt właśnie się sprzedał”). Może to być również wynikiem braku rozwiązań systemowych (synchronizacji stanów magazynowych z witryną sklepu) czy też nieodpowiednich warunków przechowywania produktów (towar fizycznie obecny w magazynie nie nadaje się do sprzedaży). Dodatkowo nie bez znaczenia jest elastyczność w dostępie do powierzchni i możliwość obsłużenia sezonowych wzrostów obrotów bez całorocznego angażowania się w najem dużych powierzchni.

  • ika 2016-04-01 12:46:21
    jak dla mnie ten rynek się rozrasta, co widać po powolnym przełamywaniu monopolu. pojawiają się nowe platformy, z czego dla mnie najfajniejsza jest arena.pl. na samym tylko początku zarejestrowało się ponad 1000 sprzedawców.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.