PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Ponad dwukrotnie wzrosły możliwości przeładunkowe terminalu GCT w Gdyni

  • Autor: PAP
  • 12 sie 2014 08:32

Terminal kontenerowy Gdynia Container Terminal SA dzięki realizowanym inwestycjom zwiększy swoje możliwości przeładunkowe o ponad 50 proc. Szacuje się, że dzięki nowym nabrzeżom i placom składowym będzie mógł przeładowywać ok. 600 tys. TEU rocznie.

REKLAMA

W poniedziałek przedstawiciele Gdynia Container Terminal SA (GCT) w porcie w Gdyni oraz konsorcjum Budimeksu SA i Ferrovial Agroman SA podpisali umowę na rozbudowę terminalu kontenerowego GCT.

Jak poinformował PAP prezes GCT Jerzy Czartowski, w ramach projektu o wartości prawie 40 mln zł mają być zbudowane place składowe i manewrowe z terminalem kolejowym oraz infrastrukturą towarzyszącą - chodzi o sieci elektryczne, teletechniczne i kanalizacyjne. Jest to III etap budowy terminalu GCT, w ramach którego rozbudowywana jest infrastruktura i kupowany sprzęt.

Budimex poinformował w komunikacie, że roboty mają się rozpocząć w ciągu siedmiu dni od podpisania umowy, a prace mają być wykonane w ciągu 14 miesięcy.

Projekt jest w ok. 37 proc. dofinansowany z funduszy unijnych. Czartowski zwrócił uwagę, że w ramach III etapu projektu na Nabrzeżu Bułgarskim powstaje też podtorze pod nowe suwnice nabrzeżowe. Przedsięwzięcie o wartości ponad 20 mln zł także realizuje Budimex, a umowę w tej sprawie podpisano w maju br. To ostatnie inwestycje budowlane na terenie terminalu.

Prezes zakłada, że zrealizowane prace zwiększą możliwości przeładunkowe terminalu o ponad 50 proc. Szacuje się wzrost przeładunków z niespełna 400 tys. TEU (TEU to pojemność standardowego kontenera - PAP) do ponad 600 tys. TEU rocznie. Poinformował, że w ub. roku w terminalu przeładowano 370 tys. TEU, a w tym roku planowane jest przeładowanie ok. 370 tys. TEU.

Wcześniej na terenie terminalu zbudowano ok. 300 m nabrzeża oraz place składowe, które pozwoliły na przeładunek ok. 200 tys. TEU rocznie. Dzięki kolejnej rozbudowie zdolności przeładunkowe wzrosły do 400 tys. TEU. W tym czasie kupiono też sprzęt, m.in. suwnice do obsługi kontenerów.

Terminal kontenerowy Gdynia Container Terminal SA funkcjonuje od marca 2006 r. i w pierwszym roku eksploatacji przeładował ok. 60 tys. TEU.

GCT należy do grupy Hutchison Port Holdings (HPH) - inwestora, dewelopera i operatora portów. Sieć terminali HPH obejmuje 319 nabrzeży w 52 portach w 26 krajach na całym świecie. W 2013 r. sieć portowa HPH przeładowała łącznie 78,3 milionów TEU na świecie. Oprócz Polski, w Europie Grupa HPH jest operatorem sieci terminali kontenerowych m.in. w Holandii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Szwecji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - BNP Paribas Real Estate Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA