PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Porty Szczecin i Świnoujście inwestują w rozwój 1,3 mln złotych

  • wnp.pl
  • 25 mar 2015 15:39

Pas Berlin, Poznań, Wrocław, Praga i Katowice wydaje się być obszarem, który będzie się rozwijał gospodarczo i stwarzał podstawę do rozwoju naszych usług portowych. On już w sposób naturalny ciąży w kierunku obu naszych portów. Liczymy też na rozwój tranzytu, a w naszym przypadku kluczowe są ładunki czeskie i słowackie - mówi Zbigniew Miklewicz, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.

REKLAMA

- Chcąc właściwie zagospodarować potencjał portów Szczecin-Świnoujście, inwestujemy w nasz rozwój. Dobiegają końca inwestycje współfinansowane z unijnej perspektywy finansowej 2007-2013, których wartość przekroczyły 600 mln zł. W latach 2014-2020 przyspieszamy ten proces i zaplanowaliśmy zadania o wartości przeszło 1,3 mln złotych.

Wyzwaniem dla nas jest natomiast rynek kontenerowy. Chcielibyśmy przygotować rozwiązania umożliwiające wzrost obrotów w tej grupie towarowej. Jest to jednak bardzo trudne zadanie, bowiem wiąże się z pozyskaniem odpowiednich partnerów gwarantujących powodzenie całego przedsięwzięcia.

Chcemy też rozwijać nasz udział w przewozach intermodalnych. To zadanie koncentrujemy w terminalu promowym w Świnoujściu, chcąc przebudować stanowiska nr 5 i nr 6 i wzbogacając je o infrastrukturę intermodalną. Liczymy na to, że przy wsparciu środków z unijnego programu CEF będziemy w stanie rozbudować terminal promowy z uwzględnieniem potrzeb nowoczesnego transportu intermodalnego.

Na co przeznaczane są nakłady inwestycje?

Są to zadania głównie typowo morskie, a ponadto inwestycje techniczne, takie jak: przebudowa dróg, linii kolejowych i budowa parkingów.

W pierwszej grupie jest m.in. budowa w Świnoujściu nowego, szóstego stanowiska promowego umożliwiającego przyjmowanie dużych promów do 220 m długości. Wspólnie z PLNG zamierzamy zbudować nowy terminal reeksportu LNG do mniejszych portów i terminali gazowych, jako wyzwanie rosnącego zapotrzebowania na to paliwo w basenie Morza Bałtyckiego.

W porcie szczecińskim przebudowujemy nabrzeża w okolicach elewatora Ewa, co umożliwi obsługę większych statków. Nawiasem mówiąc, kończymy przetarg na dzierżawę tego elewatora, co spowoduje, że będziemy mieli stosunkowo duży potencjał jeśli chodzi o przeładunki zbóż czy pasz.

Ogólnie, w Szczecinie zakładamy większy pakiet inwestycji związanych z przystosowaniem basenów portowych i nabrzeży do głębokości, jaki ma tor wodny, tj. do 12,5 metra.

Jaki będzie łączny ich efekt?

- Liczymy na to, że realizacja tych inwestycji plus pogłębienie przez Urząd Morski w Szczecinie toru wodnego Szczecin-Świnoujście do głębokości 12,5 metra, powinno skutkować wzrostem przeładunków do poziomu 26-30 mln ton rocznie. Przypomnę, że w ub. roku przeładowaliśmy 23,4 mln ton.

 Czytaj więcej: Porty Szczecin i Świnoujście stawiają na klientów od Berlina do Katowic

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA