PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Porty Szczecin i Świnoujście inwestują w rozwój 1,3 mln złotych

  • wnp.pl
  • 25 mar 2015 15:39

Pas Berlin, Poznań, Wrocław, Praga i Katowice wydaje się być obszarem, który będzie się rozwijał gospodarczo i stwarzał podstawę do rozwoju naszych usług portowych. On już w sposób naturalny ciąży w kierunku obu naszych portów. Liczymy też na rozwój tranzytu, a w naszym przypadku kluczowe są ładunki czeskie i słowackie - mówi Zbigniew Miklewicz, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.

REKLAMA

- Chcąc właściwie zagospodarować potencjał portów Szczecin-Świnoujście, inwestujemy w nasz rozwój. Dobiegają końca inwestycje współfinansowane z unijnej perspektywy finansowej 2007-2013, których wartość przekroczyły 600 mln zł. W latach 2014-2020 przyspieszamy ten proces i zaplanowaliśmy zadania o wartości przeszło 1,3 mln złotych.

Wyzwaniem dla nas jest natomiast rynek kontenerowy. Chcielibyśmy przygotować rozwiązania umożliwiające wzrost obrotów w tej grupie towarowej. Jest to jednak bardzo trudne zadanie, bowiem wiąże się z pozyskaniem odpowiednich partnerów gwarantujących powodzenie całego przedsięwzięcia.

Chcemy też rozwijać nasz udział w przewozach intermodalnych. To zadanie koncentrujemy w terminalu promowym w Świnoujściu, chcąc przebudować stanowiska nr 5 i nr 6 i wzbogacając je o infrastrukturę intermodalną. Liczymy na to, że przy wsparciu środków z unijnego programu CEF będziemy w stanie rozbudować terminal promowy z uwzględnieniem potrzeb nowoczesnego transportu intermodalnego.

Na co przeznaczane są nakłady inwestycje?

Są to zadania głównie typowo morskie, a ponadto inwestycje techniczne, takie jak: przebudowa dróg, linii kolejowych i budowa parkingów.

W pierwszej grupie jest m.in. budowa w Świnoujściu nowego, szóstego stanowiska promowego umożliwiającego przyjmowanie dużych promów do 220 m długości. Wspólnie z PLNG zamierzamy zbudować nowy terminal reeksportu LNG do mniejszych portów i terminali gazowych, jako wyzwanie rosnącego zapotrzebowania na to paliwo w basenie Morza Bałtyckiego.

W porcie szczecińskim przebudowujemy nabrzeża w okolicach elewatora Ewa, co umożliwi obsługę większych statków. Nawiasem mówiąc, kończymy przetarg na dzierżawę tego elewatora, co spowoduje, że będziemy mieli stosunkowo duży potencjał jeśli chodzi o przeładunki zbóż czy pasz.

Ogólnie, w Szczecinie zakładamy większy pakiet inwestycji związanych z przystosowaniem basenów portowych i nabrzeży do głębokości, jaki ma tor wodny, tj. do 12,5 metra.

Jaki będzie łączny ich efekt?

- Liczymy na to, że realizacja tych inwestycji plus pogłębienie przez Urząd Morski w Szczecinie toru wodnego Szczecin-Świnoujście do głębokości 12,5 metra, powinno skutkować wzrostem przeładunków do poziomu 26-30 mln ton rocznie. Przypomnę, że w ub. roku przeładowaliśmy 23,4 mln ton.

 Czytaj więcej: Porty Szczecin i Świnoujście stawiają na klientów od Berlina do Katowic

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA