PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Przybywają kolejne transporty kolejowe z Chin

  • Autor: PAP
  • 17 gru 2014 08:27

Ponad 3 tys. kontenerów z ponad 30 tys. ton towarów przewieziono od kwietnia ub. roku z Chin do Polski dzięki regularnemu połączeniu kolejowemu cargo z Chengdu do Łodzi. Do Chin pojechało tą drogą dotąd zaledwie kilkanaście kontenerów z towarami.

REKLAMA

Zdaniem Rafała Bobowskiego, dyrektora ds. handlowych łódzkiej spółki Hatrans, która jest operatorem logistycznym tego połączenia, jego rozwój z Polski do Chin hamuje m.in. embargo na tranzyt polskich towarów wprowadzone przez Rosję.

Pierwsze regularne, cotygodniowe połączenie kolejowe cargo z Chengdu do Łodzi ruszyło w kwietniu 2013 roku. Chińczycy nazywają je "Nowym Jedwabnym Szlakiem". Każdy pociąg składa się z 41 wagonów załadowanych kontenerami.

Trasa pociągu przebiega przez Kazachstan, Rosję i Białoruś, a transport do terminalu kolejowego Łódź Olechów trwa 14 dni. To trzykrotnie szybciej, niż dostarczenie kontenerów z Chin do Europy drogą morską, co zajmuje nawet do 45 dni. Spółka Hatrans dysponuje na Olechowie centrum dystrybucyjnym, skąd towary są rozwożone do centrów logistycznych w Polsce i w Europie.

Jak powiedział PAP Bobowski od kwietnia ub. r. przewieziono tą drogą z Chin do Polski ponad 3 tys. kontenerów - szacuje się, że w sumie było to ponad 30 tys. ton towarów. Z Chin pociągami towarowymi przywożone są m.in. wyroby tekstylne, obuwie, sprzęt elektroniczny i AGD, gadżety reklamowe, elementy wyposażenia wnętrz i ogrodów czy sprzęt poligraficzny.

Według Bobowskiego większość towarów trafia na rynek Polski (ok. 90 proc.) pozostałe są transportowane do innych krajów europejskich.

W tym roku uruchomiono także transport kolejowy z Łodzi do Chengdu, ale dotąd wysłano pociągiem zaledwie kilkanaście kontenerów m.in. z gumami do żucia i częściami motoryzacyjnymi. Bobowski przyznaje, że rozwój połączenia w drugą stronę hamuje rosyjskie embargo na wwóz i tranzyt artykułów spożywczych tj. mleko, jabłka czy mięso oraz polityka rządu chińskiego.

"Rząd chiński jest zainteresowany, żeby towary ich producentów sprzedawały się w Europie, z drugiej strony troszkę blokuje np. import jabłek czy mięsa wieprzowego. To wszystko blokuje polskim eksporterom, głównie z branży spożywczej, która stanowi znaczny procent polskiego eksportu do Chin, dostęp drogą kolejową do tego rynku. Widzę jednak duże zainteresowanie firm polskich przewozami do Chin" - dodał Bobowski.

Chengdu to stolica Syczuanu na zachodzie Chin. Miasto liczy 14 mln mieszkańców, jest ważnym ośrodkiem międzynarodowych firm działających w Chinach. Chińskie władze wyznaczyły stolicy Syczuanu rolę centrum logistycznego, handlowego, finansowego, naukowego i technologicznego zachodniej części kraju. Jest to także jej główny węzeł transportowy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA