PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Relacja z sesji "Magazyny w służbie e-commerce. Przyszłość to usługa dostawy jednego dnia"

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 21 wrz 2018 09:25

Relacja z sesji "Magazyny w służbie e-commerce. Przyszłość to usługa dostawy jednego dnia" Sesja „Magazyny w służbie e-commerce. Przyszłość to usługa dostawy jednego dnia”. Fot. PTWP.

Ponad 60 proc. konsumentów oczekuje dostawy zamówionych produktów tego samego dnia. Na świecie tę usługę oferują największe przedsiębiorstwa logistyczne. W Warszawie historycznym wydarzeniem okazało się dostarczenie nad Wisłę pizzy przez drona. Jednak był to raczej happening, bo ta opcja dopiero raczkuje i to z problemami. O przyszłości e-commerce rozmawiano podczas sesji Property Forum „Magazyny w służbie e-commerce. Przyszłość to usługa dostawy jednego dnia”.

REKLAMA

Usługa dostawy tego samego dnia została dostrzeżona przez duże firmy e-commerce na świecie. Pierwszy wprowadził ją Amazon w Stanach Zjednoczonych, w ślad za nimi podążył eBay, Google i Alibaba.

Na świecie tę usługę oferują największe przedsiębiorstwa logistyczne: FedEx, UPS, DHL. W Warszawie historycznym wydarzeniem było dostarczenie nad Wisłę pizzy przez drona.

- Jednak raczej tego typu usługi są skierowane do firm farmaceutycznych czy przemysłowych, rzadziej do odbiorców indywidualnych. W Polsce pojawiły się dwie organizacje, które raczkują na tym rynku. X-press Couriers, jako pierwsza firma kurierska w Polsce wprowadziła realizację dostaw w ciągu kilku godzin, jeszcze tego samego dnia. Drugim odważnym graczem była grupa Furgonetka. Wciąż to jest jednak u nas rynek wschodzący. Problemem jest dotarcie do klienta i przekonanie go, że taka usługa jest możliwa – uważa Marek Kosielski, dyrektor działu BTS w Axi Immo Group

Kurierska zmora 

Tymczasem, zdaniem Andrzeja Pawlaka, Head of Business Development Central&Eastern Europe DHL Supply Chain, dostawa jednego dnia jest zbyt droga i nieekonomiczna.

– Zazwyczaj dotyczy rzeczy, które wcale nie ratują życia, co by uzasadniało pośpiech w ich dostarczaniu. Z punktu widzenia operatora logistycznego jest to zmora – twierdzi Andrzej Pawlak.

Według Andrzeja Pawlaka, trzeba wziąć pod uwagę, że dostawa następnego dnia jest bardziej uzasadniona logistycznie: paczki są dystrybuowane normalnym torem, można ich zabrać w jedną trasę więcej. Jest to proces dużo bardziej efektywny i tańszy.

– Jedna z sieci handlowych wprowadziła usługę dostawy jednego dnia. Skutek był taki, że odnotowano chwilowy wzrost zamówień, ale po wprowadzeniu opłaty wynoszącej kilkanaście złotych za te dostawy, zainteresowanie klientów znacznie spadło – zaznaczył Andrzej Pawlak.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.