PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rośnie znaczenie BCT w Gdyni

  • Autor: PAP
  • 09 sty 2015 16:43

Bałtycki Terminal Kontenerowy (BCT) w Gdyni przeładował w 2014 r. o 20 procent więcej ładunków niż rok wcześniej. Terminal realizuje wiele inwestycji mających na celu podniesienie potencjału przeładunkowego.

REKLAMA

W piątek w Gdyni uroczyście oddano do eksploatacji dwie najnowocześniejsze na świecie suwnice, które też mają przyczynić się do wzrostu potencjału przeładunkowego portu. W uroczystości wzięli udział m.in. podsekretarz stanu ds. gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej w ministerstwie infrastruktury i rozwoju, Dorota Pyć oraz przewodniczący sejmowej komisji skarbu państwa, Tadeusz Aziewicz (PO).

Prezes BCT Krzysztof Szymborski poinformował PAP, że w 2014 r. terminal przeładował 475 tys. TEU (TEU - pojemność standardowego kontenera - PAP). Rok wcześniej było to 409 tys. TEU. Podał, że "głównie to był import z Azji a eksport na wszystkie rynki". Według Szymborskiego ponad 20 proc. wzrost przeładunków jest efektem głównie rozwoju gospodarki. "Rozwój gospodarki wprost generuje wzrost w handlu zagranicznym" - dodał prezes BCT. Ocenił, że zwiększa się konkurencyjność polskich portów, m.in. dzięki poprawie i przyspieszeniu obsługi ładunków w portach.

"My robimy wszystko, żeby być coraz lepszymi i coraz bardziej konkurencyjnymi, żeby mieć coraz lepszą ofertę" - podkreślił Szymborski.

Podał, że BCT kończy obecnie 15 projektów inwestycyjnych, których celem jest zwiększenie potencjału przeładunkowego terminalu w ciągu najbliższych kilku lat z obecnych 750 tys. TEU do 1,2 mln TEU oraz przystosowanie go do obsługi statków oceanicznych. Łączny koszt realizowanych już od ponad roku oraz planowanych inwestycji to ponad 200 mln zł; niektóre projekty są współfinansowane przez fundusze unijne.

Oprócz zakupu w sumie czterech suwnic, BCT remontuje też terminal kolejowy (wraz z wydłużeniem torów) i place składowe pod kontenery, zakupi maszyny terminalowe, tj. ciągniki i suwnice placowe. Dzięki wdrożonym systemom informatycznym mają być zautomatyzowane bramy wjazdowe, a kontenery na terenie terminalu będą pozycjonowane satelitarnie.

Według Doroty Pyć należy mieć świadomość, "że każda tego typu inwestycja w infrastrukturę nabrzeżową jak np. zakup suwnic jest bardzo ważna dla konkurencyjności portów morskich, w tym wypadku dla portu w Gdyni". "Ta konkurencyjność jest z tego względu istotna, że buduje wartość polskiej gospodarki morskiej i polskiej gospodarki narodowej" - dodała. "Trzymajmy się morza i dbajmy o polską gospodarkę morską" - podkreśliła.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA