PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rośnie znaczenie BCT w Gdyni

  • Autor: PAP
  • 09 sty 2015 16:43

Bałtycki Terminal Kontenerowy (BCT) w Gdyni przeładował w 2014 r. o 20 procent więcej ładunków niż rok wcześniej. Terminal realizuje wiele inwestycji mających na celu podniesienie potencjału przeładunkowego.

REKLAMA

W piątek w Gdyni uroczyście oddano do eksploatacji dwie najnowocześniejsze na świecie suwnice, które też mają przyczynić się do wzrostu potencjału przeładunkowego portu. W uroczystości wzięli udział m.in. podsekretarz stanu ds. gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej w ministerstwie infrastruktury i rozwoju, Dorota Pyć oraz przewodniczący sejmowej komisji skarbu państwa, Tadeusz Aziewicz (PO).

Prezes BCT Krzysztof Szymborski poinformował PAP, że w 2014 r. terminal przeładował 475 tys. TEU (TEU - pojemność standardowego kontenera - PAP). Rok wcześniej było to 409 tys. TEU. Podał, że "głównie to był import z Azji a eksport na wszystkie rynki". Według Szymborskiego ponad 20 proc. wzrost przeładunków jest efektem głównie rozwoju gospodarki. "Rozwój gospodarki wprost generuje wzrost w handlu zagranicznym" - dodał prezes BCT. Ocenił, że zwiększa się konkurencyjność polskich portów, m.in. dzięki poprawie i przyspieszeniu obsługi ładunków w portach.

"My robimy wszystko, żeby być coraz lepszymi i coraz bardziej konkurencyjnymi, żeby mieć coraz lepszą ofertę" - podkreślił Szymborski.

Podał, że BCT kończy obecnie 15 projektów inwestycyjnych, których celem jest zwiększenie potencjału przeładunkowego terminalu w ciągu najbliższych kilku lat z obecnych 750 tys. TEU do 1,2 mln TEU oraz przystosowanie go do obsługi statków oceanicznych. Łączny koszt realizowanych już od ponad roku oraz planowanych inwestycji to ponad 200 mln zł; niektóre projekty są współfinansowane przez fundusze unijne.

Oprócz zakupu w sumie czterech suwnic, BCT remontuje też terminal kolejowy (wraz z wydłużeniem torów) i place składowe pod kontenery, zakupi maszyny terminalowe, tj. ciągniki i suwnice placowe. Dzięki wdrożonym systemom informatycznym mają być zautomatyzowane bramy wjazdowe, a kontenery na terenie terminalu będą pozycjonowane satelitarnie.

Według Doroty Pyć należy mieć świadomość, "że każda tego typu inwestycja w infrastrukturę nabrzeżową jak np. zakup suwnic jest bardzo ważna dla konkurencyjności portów morskich, w tym wypadku dla portu w Gdyni". "Ta konkurencyjność jest z tego względu istotna, że buduje wartość polskiej gospodarki morskiej i polskiej gospodarki narodowej" - dodała. "Trzymajmy się morza i dbajmy o polską gospodarkę morską" - podkreśliła.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA