PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rośnie znaczenie logistyki dla e-commerce

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 11 paź 2017 13:42

Rośnie znaczenie logistyki dla e-commerce Artur Wojtaszek, prezes zarządu OEX E-Business

Globalny rynek logistyki dla e-commerce do 2024 roku urośnie do ponad 800 mld dolarów. W Europie największymi rynkami sprzedaży online są Wielka Brytania, Francja, Niemcy i Rosja. Polska jest jednym z krajów o najwyższej dynamice wzrostu.

REKLAMA

Według szacunków PMR w 2020 roku sprzedaż online może stanowić już 10 proc. całego handlu detalicznego. Obecnie największą część branży stanowią usługi transportowe, najszybciej rosnącym segmentem są natomiast rozwiązania z zakresu e-fulfillment.

Wraz z rozwojem e-handlu rośnie rynek usług dedykowanych sektorowi e-commerce. Jednym z takich obszarów jest logistyka, która w ciągu kilku ostatnich lat przeszła dużą transformację. Jeszcze kilka lat temu e-sklepy nie przywiązywały do tego obszaru dużej wagi, dzisiaj większość przedsiębiorców sprzedających online ma świadomość rosnącego wpływu logistyki na proces zakupowy.

Rozwiązania dla e-commerce - jako flagowe usługi - oferują dziś najwięksi gracze branży logistycznej. Równocześnie na rynku funkcjonują podmioty specjalizujące się wyłącznie w obsłudze sklepów internetowych.

Logistyka e-commerce musi odpowiadać na oczekiwania coraz bardziej wymagającego klienta e-sklepów, dlatego w całym procesie tak ważna jest dbałość o customer experience, czyli wrażenia kupującego. Kluczowy jest przede wszystkim niski koszt i krótki czas dostarczenia przesyłki, szeroki wybór opcji dostawy, sprawna organizacja procesu zwrotów produktów czy nawet estetyka przesyłek. Rozwiązania takie jak darmowa dostawa i zwrot, click & collect czy same day delivery coraz częściej są traktowane przez kupujących jako standard – mówi Artur Wojtaszek, prezes zarządu OEX E-Business.

Rozwój usług logistycznych dla e-commerce wspomaga technologia, która w coraz większym stopniu umożliwia automatyzowanie procesów magazynowania, kompletowania i dostarczania przesyłek. W centrach operacyjnych Amazon czy Wal-Mart na dużą skalę stosowane są roboty, drony i inne technologie zastępujące pracę ludzi. Przekłada się to na bardzo wymierną optymalizację procesów logistycznych, które pozwalają e-sklepom budować przewagi konkurencyjne i skuteczniej przyciągać klientów.

E-sklepy mogą korzystać z najlepszych praktyk logistycznych bez konieczności inwestowania w zakup innowacyjnych technologii. Rozwiązaniem, które to umożliwia jest outsourcing. W takim modelu firmy z branży e-commerce zyskują dostęp do narzędzi dotychczas zarezerwowanych dla największych graczy z branży. Tym samym mogą oferować swoim klientom standard obsługi porównywalny z najlepszymi na rynku.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA