PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rozwój handlu morskiego istotny dla sytuacji na rynku magazynowym - raport

  • Autor: Propertynews.pl
  • 27 lis 2013 15:45

Rozwój handlu morskiego istotny dla sytuacji na rynku magazynowym - raport

Rozwój oraz konteneryzacja morskiego handlu i wzrost gabarytów statków transportowych stymulują popyt na powierzchnie magazynowe w obrębie europejskich portów, wynika z najnowszego raportu Jones Lang LaSalle

REKLAMA

Możliwości przeładunkowe światowych portów kontenerowych wzrosły z 90 milionów TEU w 1990 r. do 590 milionów TEU w 2012 r., co oznacza wzrost o 550 proc. Szacuje się, że możliwości przeładunkowe portów europejskich mogą wzrosnąć z 95 milionów TEU w 2012 r. do około 150 milionów TEU w roku 2030, czyli o kolejne 50 proc. Rozmiary statków kontenerowych stale rosną, obecnie najnowocześniejsze używane jednostki są w stanie pomieścić do 18 000 TEU.

Większe statki będą transportować większą część ładunków do ograniczonej liczby portów, ponieważ tylko 20 europejskich portów posiada nabrzeża głębokowodne zdolne do obsługi jednostki o takich rozmiarach. Wśród nich znajduje się jeden polski port - w Gdańsku (terminal DCT - Deepwater Container Terminal). Pozostałe to: Aarhus (Dania), Algeciras (Hiszpania), Antwerpia (Belgia), Barcelona (Hiszpania), Brema (Niemcy), Cagliari (Włochy), Felixstowe (Wielka Brytania),Genua (Włochy), Gioia Tauro (Włochy), Göteborg (Szwecja), Hamburg (Niemcy), Jade Weser Port (Niemcy), Hawr (Francja), London Gateway (Wielka Brytania), Marsaxlokk (Malta), Rotterdam (Holandia), Southampton (Wielka Brytania), Walencja (Hiszpania), Zeebrugge (Belgia).

- Porty morskie coraz mocniej konkurują ze sobą, by przyciągnąć lub zatrzymać armatorów i właścicieli ładunków. Przewaga nad konkurencją będzie zależała od obsługi większych jednostek oraz efektywnej siatki krajowych połączeń multimodalnych, pozwalających na wydajne przechowywanie i dalszą dystrybucję towarów, a także rozwój gospodarczy regionów w których znajdują się porty - komentuje Alexandra Tornow, EMEA Logistics & Industrial Research, Jones Lang LaSalle.

Strumień towarów transportowanych drogą morskich trafi do tych portów, które oprócz wymaganych możliwości przeładunkowych, będą mogły pochwalić się odpowiednim zapleczem - rozwiniętą infrastrukturą transportową, a także wysokim poziomem podaży powierzchni magazynowych.
Więcej magazynów w odpowiedzi na rozwój transportu kontenerowego

Rozwój terminali kontenerowych w portach, zwłaszcza tych głębokowodnych, będzie wpływał korzystnie na rozwój rynku powierzchni magazynowych, szczególnie w regionach nadbrzeżnych. Przewidywany wzrost przeładunków o 50 proc. do 2030 r. może wygenerować zapotrzebowanie na dodatkowe 20 do 30 milionów mkw. powierzchni magazynowej, co jest znaczącym wzrostem, bo aż o 40-60 proc. w stosunku do istniejących dziś zasobów (50 mln mkw.) w regionach portów ze zdolnością przeładunkową w 2012 r. powyżej 500 000 TEU.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - BNP Paribas Real Estate Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA