PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rząd postawi na stocznie

  • Autor: PAP
  • 28 gru 2015 08:05

Rząd postawi na stocznie Fot. Fotolia

Na przełomie lutego i marca powinien być gotowy projekt ustawy o odbudowie przemysłu stoczniowego - mówi PAP minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk. Ustawa ma być częścią rządowego programu odbudowy przemysłu stoczniowego - dodaje.

REKLAMA

PAP: Jednym z priorytetów ministerstwa gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej jest odbudowa przemysłu stoczniowego; w jaki sposób resort planuje to zrobić?

Marek Gróbarczyk: Chcemy w tym obszarze wprowadzić m.in. przyjazne rozwiązania podatkowe, kredyty, gwarancje bankowe. Obecnie prowadzimy analizy, dlatego jest jeszcze za wcześnie, żeby mówić o konkretnych rozwiązaniach. Cały obszar przemysłu okrętowego musi być objęty specjalną osłoną.

Dla nas najważniejszym celem jest powrót budowy statków do polskich stoczni czy to na wschodnim, czy na zachodnim wybrzeżu, czy w lokalnych stoczniach, czy stoczniach rzecznych.

PAP: Czy to oznacza, że będzie specustawa stoczniowa?

M.G.: Może nie specustawa, ale na pewno ustawa o odbudowie przemysłu stoczniowego. Będzie ona jednak tylko pierwszym elementem, bo chcielibyśmy przygotować zintegrowany rządowy program odbudowy przemysłu stoczniowego.

PiS nie chce budować statków, bo statki buduje biznes. My chcemy ułatwić ten proces, ale też nie mamy gwarancji, że się to uda zrobić, bo to biznes ostatecznie zdecyduje, czy chce inwestować w przemysł okrętowy. Jednak naszym zdaniem, jeśli przygotujemy na tyle atrakcyjne zachęty, jakie są w innych krajach, to musi się to udać.

PAP: Kiedy możemy spodziewać projektu ustawy?

M.G.: W przeciągu trzech miesięcy. Na przełomie lutego i marca 2016 r. powinniśmy mieć gotowy projekt, po konsultacjach wewnątrzresortowych.

PAP: Ale wyniki polskich stoczni są całkiem niezłe - czy rzeczywiście potrzebne są nowe rozwiązania?

M.G.: A dlaczego mamy syndyka upadłościowego w stoczni marynarki wojennej, dlaczego mamy puste doki w stoczni szczecińskiej? My potrzebujemy strategii dla całego przemysłu stoczniowego. Chodzi o to, by tam, gdzie mamy funkcjonujące stocznie, budowane były statki. Tego obecnie nie ma.

PAP: Kiedy będzie gotowa strategia dotycząca żeglugi śródlądowej?

M.G.: Za trzy miesiące będziemy mieli gotową strategię rozwoju dróg śródlądowych, która stanie się podstawą dalszych konkretnych działań.

Na pewno w perspektywie czterech lat chcemy przywrócić na Odrze IV klasę żeglowności. Niewątpliwie Odra wydaje się łatwiejszą rzeką, niż Wisła - w tym sensie, że prawie na całej długości posiada co najmniej III klasę żeglowności.

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA