PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sephora inwestuje w centrum dystrybucji

  • Autor: propertynews.pl
  • 06 cze 2016 19:41

Sephora inwestuje w centrum dystrybucji Regionalne Centrum Dystrybucji sieci Sephora, fot. Sephora

Ruszył nowy projekt logistyczny sieci perfumerii Sephora – Regionalne Centrum Dystrybucji. Łączy obsługę zamówień i magazynowanie obu kanałów dystrybucji firmy – stacjonarnych perfumerii oraz sklepu on-line. Nowe centrum docelowo obsługiwać ma nie tylko rynek polski, ale też inne rynki w regionie, na których obecna jest Sephora.

REKLAMA

Sephora w Polsce pracowała dotąd w oparciu o model tzw. dostaw bezpośrednich. Zamówienia były dostarczane przez poszczególnych dostawców bezpośrednio do perfumerii. Nowy, wysoce zautomatyzowany proces dostaw pozwoli ograniczyć czas pracowników perfumerii związanych z obsługą dostaw aż o 60 proc.

- Chcemy, aby konsultantki naszych perfumerii wykorzystywały swoje kluczowe kompetencje i jeszcze silniej skupiały się na potrzebach klientów – mówi Adam Kołodziejczyk, dyrektor generalny Sephora Polska. – Nowy model umożliwia nam skrócenie czasu dostawy do perfumerii, zwiększenie naszej elastyczności w reagowaniu na zachowania klienta oraz podniesienie poziomu serwisu logistycznego i minimalizację braków produktów. Istotne efektem jest również pozytywny wpływ na środowisko – zmniejszymy o ponad 50 proc. ilość wykorzystywanych samochodów w transporcie oraz w ok. 80 proc. zużycie papierowych opakowań zastępując je opakowaniami zwrotnymi – dodaje.

Nowy model magazynowania i dystrybucji opiera się na zautomatyzowaniu większości procesu. System magazynowy połączony z systemem SAP decyduje o rodzaju i ilości produktów dodawanych do opakowań podzielonych kategoriami odpowiadającymi rozkładowi ekspozycji w perfumeriach Sephora.

Partnerem, z którym Sephora zdecydowała się realizować nowe przedsięwzięcie jest firma Logwin, która wybrana została w drodze przetargu.
- Z zespołem Logwin współpracujemy od 2013 roku. Partner ten sprawdził się w kompleksowej obsłudze klientów sklepu internetowego. Teraz realizuje obsługę całej sieci dystrybucji Sephora w Polsce. Oczywiście oba kanały różnią się od siebie skalą, jak i wielkością pojedynczych zamówień: zamówienia tworzone przez klientów e-store to średnio 2-3 sztuki produktów oraz próbki. Zamówienie do perfumerii to kilkaset sztuk produktów – mówi Wojciech Gondek, dyrektor ds. Łańcucha Dostaw Sephora Polska. – Dzięki wszystkim operacjom skupionym pod jednym dachem, tworzymy synergię: zapas produktów i komponentów mamy wspólny dla obu kanałów. Efektywniej wykorzystujemy czas naszych współpracowników – te same osoby koordynują operacje magazynowe oraz zapas i komunikację z partnerami handlowymi oraz innymi zespołami Sephora dla obydwu kanałów – dodaje.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA