PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sephora inwestuje w centrum dystrybucji

  • Autor: propertynews.pl
  • 06 cze 2016 19:41

Sephora inwestuje w centrum dystrybucji Regionalne Centrum Dystrybucji sieci Sephora, fot. Sephora

Ruszył nowy projekt logistyczny sieci perfumerii Sephora – Regionalne Centrum Dystrybucji. Łączy obsługę zamówień i magazynowanie obu kanałów dystrybucji firmy – stacjonarnych perfumerii oraz sklepu on-line. Nowe centrum docelowo obsługiwać ma nie tylko rynek polski, ale też inne rynki w regionie, na których obecna jest Sephora.

REKLAMA

Sephora w Polsce pracowała dotąd w oparciu o model tzw. dostaw bezpośrednich. Zamówienia były dostarczane przez poszczególnych dostawców bezpośrednio do perfumerii. Nowy, wysoce zautomatyzowany proces dostaw pozwoli ograniczyć czas pracowników perfumerii związanych z obsługą dostaw aż o 60 proc.

- Chcemy, aby konsultantki naszych perfumerii wykorzystywały swoje kluczowe kompetencje i jeszcze silniej skupiały się na potrzebach klientów – mówi Adam Kołodziejczyk, dyrektor generalny Sephora Polska. – Nowy model umożliwia nam skrócenie czasu dostawy do perfumerii, zwiększenie naszej elastyczności w reagowaniu na zachowania klienta oraz podniesienie poziomu serwisu logistycznego i minimalizację braków produktów. Istotne efektem jest również pozytywny wpływ na środowisko – zmniejszymy o ponad 50 proc. ilość wykorzystywanych samochodów w transporcie oraz w ok. 80 proc. zużycie papierowych opakowań zastępując je opakowaniami zwrotnymi – dodaje.

Nowy model magazynowania i dystrybucji opiera się na zautomatyzowaniu większości procesu. System magazynowy połączony z systemem SAP decyduje o rodzaju i ilości produktów dodawanych do opakowań podzielonych kategoriami odpowiadającymi rozkładowi ekspozycji w perfumeriach Sephora.

Partnerem, z którym Sephora zdecydowała się realizować nowe przedsięwzięcie jest firma Logwin, która wybrana została w drodze przetargu.
- Z zespołem Logwin współpracujemy od 2013 roku. Partner ten sprawdził się w kompleksowej obsłudze klientów sklepu internetowego. Teraz realizuje obsługę całej sieci dystrybucji Sephora w Polsce. Oczywiście oba kanały różnią się od siebie skalą, jak i wielkością pojedynczych zamówień: zamówienia tworzone przez klientów e-store to średnio 2-3 sztuki produktów oraz próbki. Zamówienie do perfumerii to kilkaset sztuk produktów – mówi Wojciech Gondek, dyrektor ds. Łańcucha Dostaw Sephora Polska. – Dzięki wszystkim operacjom skupionym pod jednym dachem, tworzymy synergię: zapas produktów i komponentów mamy wspólny dla obu kanałów. Efektywniej wykorzystujemy czas naszych współpracowników – te same osoby koordynują operacje magazynowe oraz zapas i komunikację z partnerami handlowymi oraz innymi zespołami Sephora dla obydwu kanałów – dodaje.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA