PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sieć Piotr i Paweł chce wybudować centrum dystrybucyjne na południu kraju

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • 20 cze 2011 12:55

Sieć Piotr i Paweł chce wybudować centrum dystrybucyjne na południu kraju

Sieć Piotr i Paweł nie wyklucza, że za 3-4 lata otworzy kolejny magazyn logistyczny, tym razem na południu kraju. - Magazyn powstanie, gdy zwiększy się liczba naszych sklepów w tamtym regionie - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl prezes sieci Piotr Woś.

REKLAMA

Prezes ocenia, że obecnie zapleczem dla południa, jak i wschodu kraju jest nowo otwarty magazyn pod Warszawą.

- Dotychczas mieliśmy centrum dystrybucyjne pod Poznaniem, co znacznie ograniczało naszą ekspansję na wschodzie i południu kraju. Szczególnie, że transport produktów świeżych np. z Poznania do Białegostoku, czy Chrzanowa mógł się wiązać z uszczerbkiem dla jakości tego typu produktów. Magazyn w Błoniach jest zapleczem produktów świeżych nie tylko dla Warszawy, ale dla całego wschodu i południa kraju - mówi Piotr Woś.

I dodaje, że to właśnie produkty świeże są największą przewagą sieci wobec innych sklepów w segmencie up-marketowym.

- Myślę, że wygrywany na takich kompetencjach, jak jakość obsługi i jakość produktu. Potrafimy świetnie wykorzystać naszą logistykę produktów świeżych, czyli warzyw i owoców, czy nabiał. Te kategorie rozwijają się w naszych sklepach bardzo mocno. I nimi jesteśmy w stanie konkurować z pozostałymi graczami - ocenia prezes sieci Piotr i Paweł.

Prezes zaznacza, że obecnie potencjał sieci pod względem liczby sklepów na południu kraju ciągle jest niewielki i nie pozwala na uruchomienie tam trzeciego centrum dystrybucyjnego, ale spółka ma to w planach.

- Magazyn powstanie, gdy liczba lokalizacji na tym terenie będzie uzasadniała powstanie takiego obiektu. W przypadku produktów świeżych wystarczy nieco ponad 20 sklepów. W przypadku produktów suchych, aby taka inwestycja miała sens ekonomiczny musi być to znacznie więcej lokalizacji - mówi prezes.

- W pewnej perspektywie zakładamy, że na południu powstanie kompleks magazynowy podobny do tego w Poznaniu z częścią dla produktów świeżych i suchych. Południe kraju to naprawdę duży i obiecujący rynek - dodaje.

Jego zdaniem, potrzeba około 3-4 lat, aby osiągnąć odpowiedni efekt skali.

- Wszystko będzie oczywiście zależało od tego jak intensywnie będziemy się rozwijać w danym regionie. Zawsze staramy się wybierać tylko najlepsze lokalizacje. Dla nas priorytetem jest dobra lokalizacja, a nie dany rejon kraju. To oznacza, że mając np. do wyboru lokalizację w Gdańsku i Krakowie, to jeżeli lepsza będzie ta w Gdańsku, to bez wahania ją wybierzemy - ocenia Piotr Woś.

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA