PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sieć Piotr i Paweł chce wybudować centrum dystrybucyjne na południu kraju

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • 20 cze 2011 12:55

Sieć Piotr i Paweł chce wybudować centrum dystrybucyjne na południu kraju

Sieć Piotr i Paweł nie wyklucza, że za 3-4 lata otworzy kolejny magazyn logistyczny, tym razem na południu kraju. - Magazyn powstanie, gdy zwiększy się liczba naszych sklepów w tamtym regionie - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl prezes sieci Piotr Woś.

REKLAMA

Prezes ocenia, że obecnie zapleczem dla południa, jak i wschodu kraju jest nowo otwarty magazyn pod Warszawą.

- Dotychczas mieliśmy centrum dystrybucyjne pod Poznaniem, co znacznie ograniczało naszą ekspansję na wschodzie i południu kraju. Szczególnie, że transport produktów świeżych np. z Poznania do Białegostoku, czy Chrzanowa mógł się wiązać z uszczerbkiem dla jakości tego typu produktów. Magazyn w Błoniach jest zapleczem produktów świeżych nie tylko dla Warszawy, ale dla całego wschodu i południa kraju - mówi Piotr Woś.

I dodaje, że to właśnie produkty świeże są największą przewagą sieci wobec innych sklepów w segmencie up-marketowym.

- Myślę, że wygrywany na takich kompetencjach, jak jakość obsługi i jakość produktu. Potrafimy świetnie wykorzystać naszą logistykę produktów świeżych, czyli warzyw i owoców, czy nabiał. Te kategorie rozwijają się w naszych sklepach bardzo mocno. I nimi jesteśmy w stanie konkurować z pozostałymi graczami - ocenia prezes sieci Piotr i Paweł.

Prezes zaznacza, że obecnie potencjał sieci pod względem liczby sklepów na południu kraju ciągle jest niewielki i nie pozwala na uruchomienie tam trzeciego centrum dystrybucyjnego, ale spółka ma to w planach.

- Magazyn powstanie, gdy liczba lokalizacji na tym terenie będzie uzasadniała powstanie takiego obiektu. W przypadku produktów świeżych wystarczy nieco ponad 20 sklepów. W przypadku produktów suchych, aby taka inwestycja miała sens ekonomiczny musi być to znacznie więcej lokalizacji - mówi prezes.

- W pewnej perspektywie zakładamy, że na południu powstanie kompleks magazynowy podobny do tego w Poznaniu z częścią dla produktów świeżych i suchych. Południe kraju to naprawdę duży i obiecujący rynek - dodaje.

Jego zdaniem, potrzeba około 3-4 lat, aby osiągnąć odpowiedni efekt skali.

- Wszystko będzie oczywiście zależało od tego jak intensywnie będziemy się rozwijać w danym regionie. Zawsze staramy się wybierać tylko najlepsze lokalizacje. Dla nas priorytetem jest dobra lokalizacja, a nie dany rejon kraju. To oznacza, że mając np. do wyboru lokalizację w Gdańsku i Krakowie, to jeżeli lepsza będzie ta w Gdańsku, to bez wahania ją wybierzemy - ocenia Piotr Woś.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA