PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Śląskie magazyny mają przed sobą dobrą przyszłość

  • Property News
  • 03 gru 2013 13:30

Śląskie magazyny mają przed sobą dobrą przyszłość

Górny Śląsk będzie jednym z najbardziej atrakcyjnych regionów dla inwestycji w powierzchnie magazynowe a pustostany, których ostatnio jest coraz więcej, niebawem zostaną już ponownie zagospodarowane. Takie wnioski płyną z panelu dyskusyjnego "Na ścieżce wzrostu - jak skutecznie walczyć o kolejne inwestycje magazynowo-produkcyjne z konkurencyjnymi regionami", który w poniedziałek odbył się w ramach Property Forum Katowice 2013.

REKLAMA

Uczestnicy panelu byli zgodni, że Górny Śląsk i Zagłębie Dąbrowskie posiadają liczne atuty, które w sposób naturalny przyciągają deweloperów powierzchni magazynowych. - Górny Śląsk jest świetnym miejscem do robienia biznesu, bo Ślązacy są zaangażowani w to, co robią i naprawdę się starają - stwierdził Mike Musil, członek rady nadzorczej KPE Metroipolis Sp. z o.o. - Oprócz tej postawy, mamy też znakomitą komunikację drogową, która przez ostatnich kilkanaście lat niesamowicie się poprawiła - dodał.

Nie tylko autostrady
Z takim stanowiskiem zgodzili się także inni uczestnicy dyskusji, podkreślając, że chodzi tu nie tylko o autostrady A1 i A4 oraz kilka dróg ekspresowych, ale także dość gęstą sieć dwujezdniowych dróg krajowych.

- Praktycznie cały Górny Śląsk jest dzisiaj dobrym terenem, jeśli chodzi o lokalizację magazynów i centrów logistycznych. Lokalizują się one nie tylko wzdłuż autostrady A4 i A1. Bo drogowy krwioobieg regionu jest dziś praktycznie kompletny - ocenił Artur Tomasik, prezes Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA. Mike Musil dodał, że są firmy mniejsze, działające lokalnie, które niekoniecznie muszą znajdować się przy węźle autostradowym. Wystarczy im bliskość drogi krajowej. 

Duży potencjał przedstawiają zwłaszcza tereny wokół Drogowej Trasy Średnicowej, która za niedługo zyska w Gliwicach połączenie z autostradą A1, a w nieodległej przyszłości ma zostać przedłużona na teren Zagłębia Dąbrowskiego. - To jest aorta, która praktycznie daje możliwość skomunikowania wszystkich największych miejscowości z autostradą A1 i A4 - powiedział Artur Tomasik.

- Rozważaliśmy kilka wariantów, także przy autostradach, ale w końcu wylądowaliśmy przy średnicówce w Świętochłowicach - mówił Adam Rams, wiceprezes Delta Trans Logistik Sp. z o.o. - Jeżeli nic złego się nie wydarzy, to w połowie przyszłego roku średnicówka będzie połączona z autostradą A1, a dalej, poprzez węzeł w Sośnicy uzyska połączenie z głównymi szlakami komunikacyjnymi na południu Polski. Dla potrzeb aglomeracji należy więc wykorzystać maksymalnie możliwości, które dają tereny przy średnicówce - zaznaczył Adam Rams. Bo jak dodał, droga ta, jak i szereg dróg krajowych, posiada tę zaletę, że łatwiej się na nią dostać z terenów do niej przylegających. - Tereny przy autostradach są oczywiście atrakcyjne. Co z tego jednak, że jesteśmy przy autostradzie, skoro nie mamy w pobliżu wjazdu na tę drogę? W takiej sytuacji może okazać się, że potrzebujemy jeszcze 30-40 km lokalnej drogi, żeby dojechać do naszego obiektu - argumentował Adam Rams.

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA