PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sprawna logistyka kluczem do sukcesu w e-commerce

  • www.portalspozywczy.pl
  • 17 paź 2014 14:38

Czy budowanie przewagi konkurencyjnej na dobrej logistyce jest kluczowe dla sukcesu w handlu internetowym? - zastanawiali się paneliści "Forum Nowych Technologii. Biznes handlowy na pograniczu świata realnego i wirtualnego" na VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

REKLAMA

- Wal-Mart przewagę budował na logistyce, czy to ten moment jest kluczowy dla przewagi konkurencyjnej e-sklepów? Wszystko jest kwestią skali. Przychodzi w rozwoju firmy moment krytyczny, różne obszary się stykają - jak w tradycyjnym ujęciu magazynu konsolidować skompletowane towary, jak rozpatrzyć kwestie zwrotów? To trudny proces, wymaga automatyzacji w pewnym etapie. I odpowiedzi na pytanie: jaki kierunek chcemy obrać? Minimalne koszty wysyłki przy jednoczesnej szybkie dostawie - to nie będzie tanie. Można szukać wspierających rozwiązań, sprząc to z możliwościami oprogramowania - mówił Andrzej Bonk, dyrektor systemów dynamicznych, SSI SCHÄFER Sp. z o.o.

Zdaniem Bartosza Niwińskiego, dyrektora regionalny CEE, Hybris Software, an SAP company, wysokość kosztów i czas dostawy to pojęcia względne.

- Najważniejsze to dać klientowi wybór. Jeśli klientowi bardzo zależy, poniesie dodatkowe koszty. Należy pamiętać, że to klient, a nie technologie, wskazują drogę rozwoju. Technologia nie rozwiązuje problemów, ale ułatwia działanie. Wiceprezes Ruchu, Dariusz Stolarczyk, mówił o rozwoju strefy usługowej.

- Naszym projektem Paczka w Ruchu odpowiadamy na potrzeby rynku. To ważna część naszego biznesu. Logistykę wysokiej jakości i nowe systemy informatyczne wykorzystujemy, by świadczyć nowoczesne usługi. Obecnie dysponujemy bazą 2 500 kiosków, za chwile będzie to 7 000 miejsc w całej Polsce. Jest to tanie z założenia, bo codziennie dowozimy prasę do tych punktów. W naszych kioskach można przesyłkę odebrać, zwrócić, ubezpieczyć, zapłacić przy odbiorze. Powiększamy też bazę klientów, którzy wykorzystują nasze magazyny. Najmniejszy klient może wybrać kiosk, wpisać numer przesyłki, wydrukować list przewozowy i przyjść z paczką do kiosku i ją nadać - tak jak na poczcie.

Druga grupa to klienci prowadzący handel przez platformy typu Allegro - dla nich stworzyliśmy tzw. importery, możliwość przeprowadzania transakcji na różnych platformach i elastyczne modele współpracy. Andrzej Bonk dodał, że dzięki internetowi również producenci nawiązują relacje z klientem, zakładając swoje e-platformy.

- Mamy świadomość, że żeby coś działało trzeba zainwestować. Żeby móc cokolwiek dostarczyć, dystrybutor musi sobie postawić pytanie na jakim obszarze, jak szybko i za ile chce dostarczyć. Zamówić oprogramowanie połączone z magazynem. Trzeba myśleć jak stworzyć infrastrukturę, by realizować zadania i obietnice - mówił panelista.

Waldemar Rybarczyk, dyrektor operacyjny Merlin.pl podkreślił, że sprawna logistyka generuje duże koszty. - Opuszczamy podwarszawski magazyn. Uruchomiliśmy własną logistykę w Trójmieście i w Poznaniu, tutaj szukamy oszczędności. Logistyka może być problemem dla małych firm, które szybko się rozwijają - powiedział przedstawiciel firmy Merlin.pl.

  • rafał 2014-12-16 11:47:44
    Kwestie logistyki są bardzo ważne w firmach, które wysyłają swoje produkty do pośredników czy klientów już bezpośrednio. By zmniejszyć koszty tych transportów oraz zwiększyć efektywność pracy logistyków warto wprowadzić do firmy aplikacje soot.pl Mojej firmie przyniosła wiele korzyści

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA