PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sprawozdania odpadowe wyzwaniem każdego przedsiębiorcy

  • Autor: Propertynews.pl
  • 28 gru 2015 13:08

Sprawozdania odpadowe wyzwaniem każdego przedsiębiorcy Fot. Fotolia

Przedsiębiorcy, którzy generują lub przetwarzają odpady i zobowiązani są do prowadzenia ich ewidencji mają obowiązek składania rocznego sprawozdania z gospodarowania odpadami. Brak konieczności uzyskania decyzji na wytwarzanie odpadów nie zwalnia z obowiązku jej prowadzenia. Przygotowując sprawozdanie, warto wiedzieć na jakie podstawowe aspekty zwrócić szczególną uwagę, tak, aby uniknąć błędów. Istotne jest m.in. podanie masy odpadów z odpowiednią dokładnością.

REKLAMA

Roczne sprawozdanie z gospodarowania odpadami sporządza się w oparciu o prowadzoną ewidencję odpadów. Ważne jest bieżące monitorowanie masy wytwarzanych odpadów zgodnie z warunkami posiadanej decyzji administracyjnej. – Brak konieczności uzyskiwania decyzji na wytwarzanie odpadów nie oznacza zwolnienia posiadaczy odpadów, w tym ich wytwórców, z obowiązków prowadzenia ewidencji wytwarzanych odpadów – przypomina Anna Wójcik, kierownik ds. Ochrony Środowiska i ADR w Stena Recycling.

Raport z gospodarowania odpadami należy przygotować skrupulatnie.

– Przed złożeniem sprawozdania trzeba sprawdzić czy dane są kompletne oraz czy wszystkie wymagane pola zostały wypełnione, w szczególności dotyczące decyzji w zakresie gospodarki odpadami, tj. znaku oraz terminu obowiązywania decyzji – mówi ekspertka Stena Recycling.

– W sprawozdaniu należy uwzględnić masę odpadów wytwarzanych poza instalacją, a wytwórca odpadów uwodnionych ma dodatkowy obowiązek podania, dla konkretnych rodzajów odpadów, szacunkowej zawartość suchej masy odpadów. Istotne jest poprawne wpisanie masy (Mg – megagram) wytwarzanych odpadów niebezpiecznych, którą podaje się do 3 miejsca po przecinku, oraz masy odpadów innych niż niebezpieczne, podaje się odpowiednio do 1 miejsca po przecinku.

Przedsiębiorca składa sprawozdanie do marszałka w województwie. – Niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności oraz rodzaju posiadanej decyzji zbiorcze zestawienie danych o odpadach przekazuje się marszałkowi województwa właściwemu ze względu na miejsce prowadzenia działalności – mówi Wójcik. 

W przypadku prowadzenia działalności na terenie różnych województw, zestawienie danych powinno zostać złożone właściwym marszałkom i uwzględniać dane dotyczące działalności prowadzonej wyłącznie na terenie tego województwa. Jeśli działalność prowadzona jest w kilku gminach na terenie jednego województwa, podaje się zarówno dane dla każdego miejsca prowadzenia działalności – z wyjątkiem usług w zakresie budowy, rozbiórki, remontu obiektów, czyszczenia zbiorników lub urządzeń oraz sprzątania, konserwacji i napraw – oraz łączne zestawienia rodzajów i ilości odpadów wytworzonych przez dany podmiot na terenie całego województwa.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - BNP Paribas Real Estate Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA