PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Transport intermodalny zyskuje coraz więcej

  • Autor: Propertynews.pl
  • 24 sty 2017 12:41

Transport intermodalny zyskuje coraz więcej fot. Barter

Nawet 70 mln zł zainwestuje Barter w rozbudowę terminalu przeładunkowego w Sokółce. Spółka sukcesywnie zwiększa też tranzyt kolejowy przez przejście Kuźnica-Bruzgi.

REKLAMA

Ten rok upłynie spółce pod znakiem inwestycji w rozbudowę terminala w Sokółce. Docelowo zarząd Barter SA chce stworzyć tam tzw. terminal intermodalny dla małych i średnich przedsiębiorstw, przystosowany do obsługi ładunków kontenerowych przewożonych transportem kombinowanym, m.in. kolejowym i drogowym. Firma wystąpiła już z wnioskiem o unijne dofinansowanie inwestycji wartej blisko 70 mln zł brutto. W planach jest m.in. budowa kolejnej bocznicy i rozbudowa infrastruktury towarzyszącej – hali nawozowej i punktów usługowych dla klientów intermodalnych, a także zakup i modernizacja sprzętu przeładunkowego.

W ubiegłym roku wzrosła liczba kolejowych przewozów realizowanych przez Barter przez przejście Bruzgi - Kuźnica.

- Szczególnie dynamicznie, bo o ponad 80 proc. w stosunku do roku 2015 wzrosła liczba przewozów jednowagonowych, co świadczyć może o prężności działania małych i średnich firm, prowadzących wymianę towarową z WNP i Azją – mówi Wiesław Treszczotko, kierownik działu logistyki kolejowej Barter.

W sumie wolumen wszystkich przewozów w roku 2016 wzrósł o ok. 20 proc. a dzięki optymalizacji procesu przewozowego wskaźnik liczby przewiezionych ton na kilometr wzrósł z 25 w r. 2015 do 38 ton w 2016.

Rosła też liczba przeładunków w sokólskim terminalu spółki w eksporcie, imporcie, czy tranzycie. Zmieniała się też ich struktura, głównie na rzecz materiałów ekologicznych - od 2015 roku liczba przeładunków zrębka zwiększyła się o 54 proc. Z roku na rok spada natomiast ilość przewożonego węgla.

W 2017 roku spółka przewiduje dalszy, około 20-procentowy wzrost wolumenu wszystkich przewozów. W planach jest też intensyfikacja przeładunków zrębków – o 20-30 proc.

Według Barter, znaczenie przejścia kolejowego w Kuźnicy będzie rosło m.in. ze względu na rozbudowę infrastruktury drogowej po obu stronach granicy (S8, S19 i M06), co ułatwi transport do przejścia kolejowego w Kuźnicy.

- To efekt synergii, który będzie stymulował rozwój transportu zarówno drogowego, jak i kolejowego przez to przejście graniczne - mówi Wiesław Treszczotko.


PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA