PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Trójmiasto zdobyte, teraz czas na więcej

  • Autor: Propertynews.pl
  • 05 maj 2016 07:33

Trójmiasto zdobyte, teraz czas na więcej Ryszard Gretkowski, wiceprezes 7R Logistic

Trójmiasto skusiło firmę 7R Logistic do stworzenia nowego centrum logistycznego. Dziś polskie przedsiębiorstwo planuje kolejne inwestycje.

REKLAMA

- Jesteśmy w trakcie przygotowania gruntu pod budowę, planowana powierzchnia Centrum Logistycznego Gdańsk-Kowale V to ponad 31 tys. mkw. Będzie to największy obiekt w ramach naszego parku w Kowalach. Dzięki realizacji tej inwestycji będziemy oferowali w tej lokalizacji łącznie prawie 110 000 mkw. powierzchni magazynowej. Obecnie jesteśmy jednym z największych właścicieli powierzchni magazynowych w rejonie Trójmiasta, a po dostarczeniu Centrum Logistycznego Gdańsk-Kowale V mamy szansę na stanie się liderem na tym rynku - komentuje Ryszard Gretkowski, wiceprezes 7R Logistic.

Jak zaznacza, firma posiada już zabezpieczony grunt, który pozwala na dostarczenie jeszcze ponad 20 tys. mkw. - Docelowo więc park będzie się składał z sześciu magazynów na łącznie ponad 130 tys. mkw. Po dostarczeniu szóstego magazynu, w pełni wykorzystamy teren, który obecnie posiadamy w Kowalach - komentuje.

- Przyglądamy się rynkowi i dostępnym pod nowe inwestycje magazynowe terenom. Niewykluczone, że w momencie, kiedy wyczerpiemy potencjał działki, którą posiadamy w Kowalach, nabędziemy kolejny grunt w regionie Trójmiasta - dodaje wiceprezes.

Dlaczego Trójmiasto? Jedną z jego głównych sił są porty morskie. - W Trójmieście działają cztery terminale kontenerowe – DCT Gdańsk, posiadający najnowocześniejszy głębokowodny terminal, będący port hubem dla tej części Europy, Gdański Terminal Kontenerowy (GTK), Bałtycki Terminal Kontenerowy (BCT) oraz Gdynia Container Terminal (GCT). Transport morski z tych ośrodków obejmuje wszystkie kierunki świata - Azję, Amerykę Północną, Południową i Środkową oraz Europę. Istniejąca infrastruktura portowa umożliwia więc tworzenie multimedialnych łańcuchów transportowych. Towary, które docierają do Trójmiasta drogą morską następnie są przewożone w głąb kontynentu - tłumaczy Gretkowski.

- Nie można zapomnieć o tym, że magazyny znajdujące się w Trójmieście stanowią niezbędne zaplecze dla firm logistycznych, które prowadzą swoje operacja na terenie nie tylko Pomorza, ale i całej północnej Polski. Mamy również coraz więcej zapytań ze strony firm skandynawskich, które z racji niższych kosztów, decydują się wynajmować powierzchnie magazynowe w Trójmieście. W naszym parku logistycznym w Kowalach, powierzchnię wynajmują dwie skandynawskie firmy: JOTUN oraz NEFAB - dodaje.

Pomimo obaw o dostępność gruntów pod zabudowę w Trójmieście jest jeszcze kilka lokalizacji, które mogą zostać wykorzystane pod stworzenie nowych parków magazynowych. - W perspektywie następnych kilku lat nie obawiałbym się sytuacji, w której popyt na powierzchnie magazynowe będzie aż tak wysoki, że przewyższy możliwości, jakimi obecnie dysponują wszyscy deweloperzy magazynowi działający w tym regionie - podsumowuje.

 

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA