PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Trwa procedura przetargowa na budowę gdańskiego terminala o wartości 250 mln euro

  • Autor: PAP
  • 08 maj 2014 15:56

Jedna firma i trzy konsorcja międzynarodowe zakwalifikowały się do II etapu przetargu na projekt i budowę drugiego terminala kontenerowego w porcie w Gdańsku, o wartości 250 mln euro. Generalny wykonawca ma być wybrany za 2-3 miesiące. Budowa ma ruszyć jeszcze w tym roku.

REKLAMA

Jak poinformowała w czwartek PAP rzeczniczka prasowa inwestora, firmy DCT (Deepwater Container Terminal) Jadwiga Grabowska, do I etapu przetargu zgłosiło się 7 firm, które zostały ocenione pod względem m.in. doświadczenia w prowadzeniu podobnych projektów oraz potencjału, jakim dysponują pod względem sprzętu i kadry.

W drugim etapie przetargu udział wezmą: N.V. Besix S.A. oraz konsorcjum złożone z pięciu firm: Bilfinger Construction GmbH, Bilfinger Infrastructure S.A., Van Oord Dredging and Marine Contractors B.V., Przedsiębiorstwa Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. oraz Korporacji Budowlanej DORACO Sp. z o.o.. Drugie konsorcjum tworzą trzy firmy: OHL S.A., Sociedad Anónima Trabajos y Obras (SATO) i Soletanche Bachy International. W trzecim konsorcjum są trzy firmy: Per Aarsleff A/S, Budimex SA i Dredging International.

W II etapie przetargu mają być oceniane szczegółowe projekty terminala oraz harmonogram prac projektowo-budowlanych. Firma DCT Gdańsk zakłada, że w ciągu 2-3 miesięcy wybrany zostanie generalny wykonawca. Budowa ma się rozpocząć jeszcze w tym roku, a zakończyć w roku 2016.

Drugi terminal kontenerowy ma powstać w porcie w Gdańsku na terenie 27 ha. Ma zwiększyć obecne zdolności przeładunkowe DCT z ponad 1,3 mln TEU (TEU - pojemność standardowego 20-stopowego kontenera) do 4 mln TEU rocznie.

W ramach inwestycji ma powstać m.in. 600-metrowy odcinek nabrzeża umożliwiającego obsługę największych kontenerowców świata. Nabrzeże mają obsługiwać nowoczesne urządzenia przeładunkowe m.in. dźwigi klasy Super-Post-Panamax o wysięgu 25 rzędów kontenerów. Nowy terminal będzie usytuowany pomiędzy pirsem rudowym a istniejącym już terminalem DCT.

W 2013 r. w DCT po raz pierwszy w jego niespełna 10-letniej historii przeładowano ponad 1 mln TEU, dzięki czemu Gdańsk znalazł się w setce największych terminali kontenerowych świata. Do terminala DCT docierają największe na świecie statki obsługujące serwis oceaniczny AE10, czyli bezpośrednie połączenie z Dalekiego Wschodu do Polski i krajów bałtyckich.

Inwestorem jest DCT, spółka zarejestrowana w Polsce, która w większości należy do Global Infrastructure Fund II, funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii.

Budowa pierwszego terminala DCT w Gdańsku rozpoczęła się w październiku 2005 r., a pierwszy statek zawinął w czerwcu 2007 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA